Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Silniki do śmigłowców ciężkich CH-53K King Stallion

General Electric Aviation dostarczy kolejną partię silników T408-GE-400 przeznaczonych do ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion. Fot. USMC

30 grudnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z General Electric Aviation w sprawie kontynuacji produkcji i dostaw silników T408-GE-400 przeznaczonych do ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion.


Grudniowe zamówienie opiewa na 20 jednostek napędowych, które będą kosztować 112 mln USD. Zostaną zamontowane na zamówionych w październiku 2020 r. sześciu CH-53K czwartej partii wstępnej (biorąc pod uwagę fakt, że każdy King Stallion jest napędzany przez trzy silniki, dwa są zapasowe). General Electric ma dostarczyć całą partię T408-GE-400 do końca 2023 r., w momencie podpisania umowy uruchomiono pełne finansowanie.

Produkowany przez General Electric Aviation silnik T408-GE-400 ma maksymalną moc 7500 KM. Jest zmilitaryzowaną odmianą modelu GE38. CH-53K King Stallion jest pierwszą konstrukcją wojskową napędzaną przez te turbiny. Ze względu na zapotrzebowanie USMC wynoszące około 200 śmigłowców, producent może liczyć na dostawę ponad 600 silników. Do tego mogą dojść umowy eksportowe. Obecnie produkowany przez korporację Lockheed Martin CH-53K King Stallion jest promowany m.in. w Republice Federalnej Niemiec i Izraelu. W bieżącym roku pierwsze seryjne wiropłaty (należące do 1. partii wstępnej) mają zostać dostarczone Departamentowi Obrony.



W zeszłym roku producent wraz z koncernem Boeing rozpoczęli badania możliwości montażu silników T408-GE-400 na ciężkich śmigłowcach transportowych CH-47 Chinook. Wśród prac doszło do zabudowy jednostek napędowych na jednym z egzemplarzu doświadczalnym - pierwsze loty wykonano we wrześniu, a prace mają dać odpowiedź na możliwość zastosowania mocniejszych silników w miejsce obecnie używanych Honeywell T55 starszych wersji. Obok T408-GE-400 prace obejmą także Honeywell T55-GA-714C o mocy 6000 KM.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Silniki do śmigłowców ciężkich CH-53K King Stallion”

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc