23 października Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu wieloletniej umowy z Gulfstream Aerospace Corp. w sprawie realizacji usługi wsparcia fabrycznego dla samolotów własnej produkcji, które znajdują się w strukturach amerykańskich sił zbrojnych.
Październikowa, ramowa, umowa ma maksymalną wartość 991 mln USD i może być realizowana do stycznia 2032 roku. W momencie podpisania uruchomiono pierwszą transzę środków budżetowych w kwocie 615 tys. USD. Prace mają być realizowane w kilku lokalizacjach na terenie Stanów Zjednoczonych (m.in. bazy lotnicze Andrews, Hickam, Kaneohe Bay oraz Ventura County oraz Ramstein w Republice Federalnej Niemiec. Specjaliści producenta mają zajmować się wsparciem eksploatacji samolotów C-20 (Gulfstream III/IV) oraz C-37 (Gulsftream V). Poza odmianami służącymi do przewozu ważnych osobistości mowa także o wariantach specjalnych – m.in. walki elektronicznej EA-37B Compass Call oraz zabezpieczenia poligonów NC-37B.
Jest to kolejna umowa wsparcia eksploatacji rosnącej liczby samolotów amerykańskiego producenta, które znajdują się w zasobach Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych. Samoloty obu odmian są wykorzystywane do transportu ważnych osobistości i wybranych urzędników Departamentu Obrony i Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego.
Bazujące na konstrukcji, popularnych, odrzutowych dyspozycyjnych rodziny Gulfstream maszyny zdobywają rosnącą popularność w segmencie militarnym. Jest to związane z ich parametrami technicznymi, a także postępującą miniaturyzacją wyposażenia, które nie wymaga już dużych platform latających bazujących na samolotach pasażerskich średniego i dużego zasięgu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu