Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

US Navy pomaga uprzątnąć zniszczony most w Baltimore

Fot. US Navy/Hannah Mohr

Chesapeake, barka z żurawiem o udźwigu 1000 ton, Ferrell, barka z żurawiem obrotowym o udźwigu 200 ton i barka z żurawiem Oyster Bay o udźwigu 150 ton, przybyły do portu w Baltimore. Te jednostki, zakontraktowane przez Dowództwo Systemów Morskich US Navy, będą wspierać wysiłki na rzecz oczyszczenia i ponownego otwarcia kanału, zablokowanego zawalonym mostem Key Bridge.

Dodatkowa barka o udźwigu 400 ton ma zostać dostarczona na początku przyszłego tygodnia. Koordynacją prac, mających na celu uprzątniecie gruzowiska, zajmuje się Zjednoczone Dowództwo pod kierownictwem Straży Wybrzeża (US Coast Guard). Barki zostaną wykorzystane przez Zarząd ds. Ratownictwa i Nurkowania Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych (Supervisor of Salvage and Diving, SUPSALV) do usunięcia zanurzonych części mostu Key Bridge im. Francisa Scotta. SUPSALV będzie wykonywać prace etapami. Po dokonaniu ogólnej oceny działania skupią się na rozbiórce i usunięciu resztek mostu, sekcja po sekcji. Zdemontowane elementy zostaną przeniesione na barki, a następnie przetransportowane. Dodatkowe 12 dźwigów i pływających jednostek pomocniczych, w tym holowniki, łodzie badawcze i nurkowe, są w trakcie mobilizacji i dotrą do Baltimore w najbliższych dniach.

Fot. Coast Guard/Kimberly Reave

Most Key Bridge im. Francisa Scotta nad rzeką Patapsco w Baltimore (stan Maryland) powstał w latach 1972–1977. Stanowił cześć obwodnicy miasta. Jego patron był autorem pieśni, które stała się hymnem Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Fot. Coast Guard/Kimberly Reave

26 marca bieżącego roku, kontenerowiec Dali w trakcie wchodzenia do portu Baltimore, pod nadzorem dwóch pilotów portowych, uderzył w jedną z podpór mostu. W wyniku kolizji konstrukcja zawaliła się, blokując wejście do portu. W momencie wypadku na drodze znajdowały się pojazdy, z których część wpadła do zimnej wody z wysokości 56 m. Sześć osób zginęło. Trwają badania przyczyn katastrofy. Wstępne ustalenia wskazują na awarię systemu zasilania (sterownia) statku.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc