28 września Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o zawarciu umowy ramowej w sprawie przygotowania produkcji komponentów przeznaczonych do produkcji ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F Chinook Block II.
Wrześniowa umowa może mieć maksymalną wartość 29 mln USD i ma zostać zrealizowana w ciągu dwunastu miesięcy. W momencie podpisania nie uruchomiono finansowania, poszczególne elementy będą zlecane osobno przez organy zamawiające Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych – głównym użytkownikiem wiropłatów ma być lotnictwo armii amerykańskiej.
Boeing realizuje obecnie wstępne umowy na przebudowę pierwszych CH-47F Chinook Block I do standardu Block II przeznaczonych dla armii amerykańskiej. Prace mają zostać zrealizowane do końca września 2025 roku. Dodatkowo na potrzeby wojsk specjalnych zamówiono 36 egzemplarzy MH-47G Chinook Block II (część z nich powstanie poprzez przebudowę dotychczas używanych Block I). Boeing uzyskał już także pierwszy kontrakt eksportowy – czternaście CH-47F Block II trafi do Wielkiej Brytanii.
Nowa wersja charakteryzuje się ograniczonymi kosztami eksploatacji, co ma związek ze zmniejszeniem procedur obsługowych wynikających z zastosowania nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Dodatkowo Boeing pracuje także nad nowymi zestawami łopat wirników, które pozwolą na zwiększenie możliwości operacyjnych (według obliczeń, w środowisku gorącym i wysokogórskim udźwig ma wzrosnąć o około 300 kg).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu