W przypadku nowego zamówienia samoloty mają być skonfigurowane do roli maszyn patrolowych. Co ciekawe jeden egzemplarz ma trafić do policji, a drugi do lotnictwa wojskowego – tym samym będzie to kolejny użytkownik niemilitarny (po policji Tajlandii oraz Ministerstwie Spraw Wewnętrznych Arabii Saudyjskiej). W dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że oba powstaną na licencji w zakładach Indonesian Aerospace w Bandung, które zrealizowały montaż ostateczny siedmiu C-295M w przeszłości na zlecenie Indonezji. Poza tym brak szczegółów odnośnie wyposażenia misyjnego – przedstawiciele Indonesian Aerospace chcieliby wykorzystać doświadczenia ze współpracy z amerykańską firma Integrated Surveillance&Defense Ins. od którego zakupiono już zestaw Merlin przeznaczony dla trzech samolotów patrolowych CN-235MPA. Jego sercem są trzy sensory – radar dozoru morskiego, elektrooptyczna głowica obserwacyjna oraz układ dozoru elektronicznego.
Bieżący rok nie jest owocny dla programu C295. Dotychczas koncern Airbus podpisał kontrakty na trzy samoloty (jeden dla Bangladeszu oraz dwa dla Gwinei Równikowej). Obecnie główny wysiłek skierowany jest na Indie, gdzie finalizowane są rozmowy w sprawie sprzedaży 56 C-295W – większość z nich ma powstać na licencji.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu