22 stycznia Airbus Defence & Space poinformował o podpisaniu umowy dotyczącej dostawy do Brazylii kolejnego samolotu C295. Powyższa maszyna ma zostać wykonana w wersji poszukiwawczo-ratowniczej SAR.
Co ciekawe, umowa została podpisana pod koniec zeszłego roku i stanowiła opcję kontraktową bazowego porozumienia zawartego w 2014 roku. Łącznie Brazylijczycy otrzymają trzy maszyny w powyższej konfiguracji, pierwsza z nich prezentowana była w czasie Salonu Lotniczego w Paryżu, a po nim przekazana zamawiającemu. Drugi egzemplarz ma trafić do FAB w 2019 roku, a zamówiony w 2017 roku w 2020. Dla producenta zeszły rok nie przyniósł spodziewanego przełomu w programie C295, gdyż nie udało sfinalizować dwóch dużych umów wojskowych – Kanada oraz Indie, a zdobyto pierwszego klienta cywilnego i pojedyncze zamówienia militarno-rządowe.
Brazylijczycy eksploatują jedenaście C295 (pod oznaczeniem C-105A Amazonas) w misjach transportowych, w których zastąpiły C-115 Buffalo. Kontrakt na wersję SAR był kontynuacją programu inwestycyjnego, a także pokłosiem analizy doświadczeń z operacji poszukiwawczo-ratowniczej w 2009 roku, kiedy nad Oceanem Atlantyckim zaginął samolot pasażerski A330 linii Air France.
(ŁP) | Foto: Airbus Defence & Space |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu