Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Elektryfikacja napędów samochodowych problemem dla wojska?

Według przedstawicieli Sił Zbrojnych Republiki Francuskiej, zakaz sprzedaży osobowych samochodów spalinowych na terenie UE po 2035 r. może wygenerować problemy logistyczne dla wojska. Rys. SOFRAME.

24 listopada francuskie media opublikowały opinię gen. Thierry'ego Burkharda, szefa Sztabu Sił Zbrojnych (Chef d'État-Major des armées, CEMA), według którego rozpowszechnienie napędów elektrycznych pojazdów przynosi szereg wyzwań dla wojska.

Podczas przesłuchania w Senacie Republiki Francuskiej generał Burkhard odniósł się do zakazu sprzedaży nowych osobowych samochodów spalinowych i hybrydowych, jaki ma obowiązywać na terenie Unii Europejskiej od 2035 r. Ma to, wg niego, generować szereg problemów dla sił zbrojnych. Jako jeden z przykładów generał podał problem związany z produkcją silników spalinowych ‒ wstrzymanie ich produkcji na rynek cywilny ma negatywnie odbić się na możliwości produkcji jednostek napędowych i części zamiennych do pojazdów wojskowych, które często wykorzystują w całości lub częściowo elementy pochodzące z masowo budowanych konstrukcji cywilnych.

Tymczasowo zachowana zostanie produkcja spalinowych maszyn budowlanych czy rolniczych i samochodów ciężarowych, lecz ich skala produkcji jest zdecydowanie niższa niż samochodów osobowych. Oznaczać to może nie tylko wzrost kosztów związanych z pozyskaniem części zamiennych, ale wręcz niedostępność niektórych ich typów.

Nie znaczy to oczywiście, że Siły Zbrojne Republiki Francuskiej w całości odrzucają postęp techniczny i możliwości oferowane przez napędy inne niż klasyczne. Doskonałym przykładem jest program budowy pojazdów VBMR Griffon i VBCI z napędem hybrydowym.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 comments on “Elektryfikacja napędów samochodowych problemem dla wojska?”

  1. Napęd biopaliwami i hybrydowy wydaje się być w wojsku rozwiązaniem bliskiej przyszłości.
    Wodór raczej szybko nie wkroczy do wojska, chociaż KIA ma plany stworzenia pojazdów wojskowych napędzanych wodorem.
    Z kolei polski cywilny Hydrocar Premier to demonstrator technologii magazynowania wodoru w stopach metali

  2. Problemem w elektrykach są baterie. Gdyby ktoś sensownie ową niedogodność rozwiązał, to pojazdy wojskowe pozbyły by się łatwopalnego paliwa.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc