Zwycięzców 13. Plebiscytu organizatorzy Plebiscytu ogłosili dziś (16.3) podczas wielkiej gali w rzeszowskim centrum kongresowo-wystawienniczym G2A Arena. Wydarzenie jak co roku zgromadziło wszystkich najważniejszych przedstawicieli polskiej branży lotniczej oraz gości z zagranicy. W wydarzeniu wzięło udział ponad 400 gości.
Rola współgospodarza gali to duże wyróżnienie dla naszego lotniska i dowód na to, że jego znaczenie stale rośnie -mówi Michał Tabisz, prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. - Dzięki imprezie organizowanej przez portal Pasazer.com mamy okazję zaprezentować nasze atuty nie tylko liniom lotniczym, ale także całej branży, która rokrocznie spotyka się przy okazji wręczenia tych prestiżowych nagród. Gratuluję zwycięzcom plebiscytu i mam nadzieję, że ich samoloty będą coraz częściej gościć na rzeszowskim lotnisku - dodaje.
Nagrody przyznawane w Plebiscycie "Najlepsza Linia Lotnicza" to najbardziej wiarygodne laury w polskim lotnictwie. Nagrody dla najlepszych przewoźników przyznawane są na podstawie głosowania pasażerów - w tym roku oddano ponad 30,5 tys. głosów, co stanowiło rekord w historii Plebiscytu.
Największym zwycięzcą tegorocznego Plebiscytu bez wątpienia jest LOT, który nie tylko obronił tytuł najlepszej linii tradycyjnej na trasach dalekodystansowych oraz drugie miejsce w kategorii linii tradycyjnych na trasach krótkodystansowych, ale także zdobył aż trzy z czterech możliwych nagród przyznawanych przez branżową Kapitułę Plebiscytu. To znak, że zarówno pasażerowie, jak i branża docenili ekspansję przewoźnika na dużą skalę - ocenia Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com, organizatora Plebiscytu i współorganizatora Gali "Najlepsza Linia Lotnicza".
W kategorii linii niskokosztowych nagrodę dla najlepszej linii odebrał Wizz Air. Węgierska linia wróciła na fotel lidera po roku przerwy - w 2015 r. zwycięzcą był Ryanair. Wizz Air zwyciężył do tej pory w dwunastu z trzynastu edycji Plebiscytu "Najlepsza Linia Lotnicza". Podobnie jak rok temu, trzecie miejsce w tej kategorii zajął latający w Polsce jedynie do Krakowa easyJet.
Rok temu pasażerowie docenili pozytywne zmiany w ofercie Ryanaira, takie jak np. nowy wystrój kabiny czy mniej agresywne reklamy na pokładzie. Ale tegoroczne wyniki pokazują, że irlandzka linia wciąż musi pracować nad swoim wizerunkiem w Polsce. Choć Wizz Air naraził się podróżnym np. ograniczeniem wielkości darmowego bagażu podręcznego, to ma w kraju liczne grono lojalnych pasażerów - wyjaśnia Dominik Sipinski, redaktor prowadzący portalu Pasazer.com.
Wśród linii tradycyjnych ocenianych pod względem oferty na trasach krótkodystansowych po raz czwarty z rzędu wygrała Lufthansa, a drugie miejsce, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, zajął LOT. Na najniższym stopniu podium znalazła się drugi rok z rzędu linia KLM.
LOT został po raz trzeci z rzędu wybrany najlepszą linią tradycyjną pod względem oferty na lotach dalekodystansowych. Podobnie jak w latach 2014 i 2015, wyprzedził arabskich konkurentów - linie Emirates i Qatar Airways.
LOT jest wciąż doceniany za nowoczesne boeingi 787 Dreamliner na trasach dalekodystansowych, a przychylność głosujących zdobył też na pewno rozszerzeniem siatki połączeń o Tokio i Seul. Natomiast silna pozycja Lufthansy w kategorii tras krótkodystansowych wynika częściowo z tego, że niemiecka linia jest obecna na większości polskich lotnisk regionalnych. Dlatego jest najczęściej wybieraną zagraniczną linią tradycyjną, a to przekłada się na głosy - uważa Dominik Sipinski.
Najlepszą linią czarterową zostały uznane, podobnie jak w 2015 r., polska spółka wywodzącej się z Litwy linii Small Planet Airlines. Enter Air spadł na trzecią pozycję, wyprzedzony przez polski oddział czeskiej firmy Travel Service. Najlepszą linią nielatającą do Polski po raz czwarty z rzędu głosujący uznali Singapore Airlines.
Singapurska linia, doceniana na całym świecie za jakość produktu, wygrywa w tej kategorii od jej stworzenia. Co roku pasażerowie dają w ten sposób wyraz oczekiwaniu, że Singapore Airlines nareszcie uruchomią loty do Warszawy - podkreśla Paweł Cybulak.
Podczas odbywającej się w Rzeszowie Gali nagrody wręczyła także Kapituła Plebiscytu, składająca się z przedstawicieli polskich lotnisk, dziennikarzy i ekspertów rynku lotniczego oraz redaktorów Pasazer.com.
Nagroda dla menedżera roku trafiła do Rafała Milczarskiego, prezesa LOT-u. Polski przewoźnik odebrał także nagrody za wydarzenie roku (uruchomienie lotów do Tokio i Seulu) oraz za nową trasę roku (Warszawa-Tokio). Kapituła doceniła sposób, w jaki LOT sprostał wyzwaniom związanym z rozwojem linii. Za najlepszą linię biznesową została uznana linia Emirates.
Laury dla najlepszych linii zostały wręczone podczas Gali, której organizatorami były Port Lotniczy "Rzeszów-Jasionka" i G2A Arena. Partnerami strategicznymi Gali było Województwo Podkarpackie i Miasto Rzeszów, a partnerami głównymi Lagardere oraz CEDC. Wydarzenie jak co roku zgromadziło najważniejszych przedstawicieli branży lotniczej w Polsce, ekspertów i dziennikarzy oraz gości z zagranicy.
Partnerem Plebiscytu jest spółka Lagardere Travel Retail zarządzająca ponad 770 lokalami z segmentów travel essentials, foodservice i duty free. Patronami Plebiscytu są Urząd Lotnictwa Cywilnego i Związek Regionalnych Portów Lotniczych. Patronem merytorycznym jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Partnerami Gali byli ponadto Urząd Miasta Stalowa Wola, OMEGA Pilzno, PEKAO SA, INGLOT, Compensa, Waimea Holding, Attis, Linetech oraz Signal Iduna.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu