15 stycznia Komenda Główna Straży Granicznej poinformowała, że doszło do unieważnienia postępowania przetargowego dotyczącego wyboru podmiotu, który miał przeprowadzić usługę remontu podzespołów instalacji paliwowej dwóch samolotów patrolowych L-410UVP-E20.
Jak wskazuje upubliczniony komunikat, powodem tej decyzji był brak ofert czy też wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Prace miały być realizowane na dwóch samolotach L-410UVP-E20 (SN-62YG oraz SN-61YG), które zostały dostarczone do użytkownika na początku listopada 2020 roku. Ich dostawcą było konsorcjum firm JB Investments Sp. z o.o. oraz Aero Club Sp. z o.o..
Zamawiający zakładał, że prace (przy obu samolotach) będą trwać do 200 dni. Minimalny okres gwarancji na zrealizowane prace miał wynosić 24 miesiące lub 1000 godzin spędzonych w powietrzu, w zależności od tego co nastąpi wcześniej. Przedmiotem prac miały być remonty pomp paliwa oraz regulatora sterowania paliwem (w obu przypadkach po 5 latach eksploatacji na obu samolotach), modyfikacja regulatora (na obu), a także przegląd ogólny wskaźników położenia klapki trymującej.
Oba samoloty są eksploatowane w oparciu o bazę Straży Granicznej, która mieści się na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Poza wykonywaniem lotów w polskiej przestrzeni powietrznej, maszyny pełnią zadania w innych miejscach Unii Europejskiej – m.in. w maju 2023 roku jeden z nich został przechwycony przez rosyjski samolot bojowy Su-35 podczas lotu w międzynarodowej przestrzeni powietrznej nad Morzem Czarnym.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu