Poza stocznią Remontowa Shipbuilding S.A. o powyższe zamówienie ubiegały się dwa konsorcja – Damen Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej w upadłości likwidacyjnej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia S.A.. Inspektorat Uzbrojenia poszukiwał dostawcy sześciu jednostek, które mają zastąpić w linii obecnie eksploatowane holowniki – zarówno w bazie morskiej w Gdyni oraz w Świnoujściu. Postępowanie przetargowe uruchomiono w grudniu 2014 roku, według planów zwycięzca będzie miał 60 miesięcy na realizację zamówienia od momentu podpisania kontraktu.
Obecnie plany mówią o podpisaniu kontraktu jeszcze w bieżącym roku, wszystko zależy jednak od dalszych losów postępowania – przede wszystkim czy któryś z pozostałych oferentów nie wyśle skargi do KIO.
Przypomnijmy, według wstępnych wymagań taktyczno-technicznych, holowniki powinny charakteryzować się wypornością pełną do 350 ton, autonomicznością do dwóch tygodni, możliwością przewozu dwunastu osób (lub 50 na pokładzie otwartym), nieograniczoną dzielnością morską, prędkością dochodzącą do 12 węzłów, możliwością przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwością holowania z rufy oraz dziobu. Mają one służyć do: prac holowniczych, ewakuacji technicznej, wsparcia akcji ratowniczych, udzielania pomocy uszkodzonym jednostkom, przewozu osób i zaopatrzenia, a także poławiania torped oraz usuwania zanieczyszczeń oleistych z powierzchni morza.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu