30 stycznia 1. Baza Lotnictwa Transportowego w Warszawie poinformowała o unieważnieniu postępowania przetargowego, które dotyczyło usługi wymiany opon oraz remontu bębnów podwozia przedniego i głównego samolotów służących do przewozu VIP w Polsce.
Powodem unieważnienia postępowania był fakt, że wszystkie oferty zostały wycofane przez zainteresowane podmioty bądź zostały uznane za niedopuszczalne. Jak wskazuje publiczna dokumentacja, przedmiotem umowy miała być usługa wymiany opon oraz remontu bębnów podwozia samolotów Gulfstream G550 oraz Boeing 737 w latach 2025-27. Obok ceny komisja przetargowa miała zwracać uwagę na wartość roboczogodziny w ramach napraw nieplanowanych (11% punktów) oraz czas realizacji usługi od chwili złożenia zamówienia (35% punktów). Wykonawca musiał posiadać certyfikat PART 145 zgodny ze standardami EASA w zakresie obsługi samolotów Boeing 737-800 oraz Gulfstream G550.
Obecnie w strukturach 1. Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie znajdują się dwa egzemplarze Gulfstream G550 (dostarczone w 2017 roku) oraz trzy egzemplarze Boeing 737-800/BBJ2.
W ubiegłym roku nie udało się doprowadzić do zakupu silnika Rolls-Royce BR700-710C4-11 przeznaczonego do samolotów G550. Najprawdopodobniej wkrótce oba mniejsze samoloty powinny przejść proces przeglądu ciężkiego (po ośmiu latach eksploatacji), który może być połączony z modyfikacją wyposażenia pokładowego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu