8 października Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie zakupu fabrycznie nowego silnika Rolls-Royce BR700-710C4-11 przeznaczonego do samolotów dyspozycyjnych Gulfstream G550 eksploatowanych przez 1. Bazę Lotnictwa Transportowego.
Powodem powyższej decyzji był brak ofert. Przypomnijmy, powyższe postępowanie przetargowe uruchomiono na początku września bieżącego roku. Zamawiający poszukiwał dostawcy fabrycznie nowego silnika (rok produkcji 2024) dysponującego gwarancją na sześć lat bądź 3500 godzin pracy od daty podpisania protokołu przyjęcia (w zależności co upłynie pierwsze). Według planów, dostawa miała zostać zrealizowana do końca listopada. Jedynym kryterium podlegającym ocenie miała być cena.
Dwa samoloty dyspozycyjne Gulfstream G550 zostały zakupione przez (ówczesny) Inspektorat Uzbrojenia w listopadzie 2016 roku. Pierwszy z nich (nr 0001) przybył do Polski w czerwcu 2017 roku, a drugi (0002) miesiąc później. Oba otrzymały konfigurację pozwalającą na zabranie do szesnastu pasażerów i są intensywnie eksploatowane w realizacji zadań transportowych. Ze względu na swój wiek, powoli zbliżają się do momentu skierowania ich na przegląd ciężki (po ośmiu latach eksploatacji). Nie można wykluczyć, że ten okres zostanie wykorzystany do modyfikacji konfiguracji systemów i wyposażenia pokładowego.
Obok pary samolotów G550 1. Baza Lotnictwa Transportowego dysponuje także trzema maszynami Boeing 737NG przeznaczonych do przewozu VIP lub dużych delegacji. Ich uzupełnieniem (nadal) są dwa pasażerskie Embraer ERJ-175 leasingowane od PLL LOT.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu