27 stycznia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umów z General Electric Co. oraz Pratt & Whitney w sprawie realizacji nowego etapu programu budowy lotniczego silnika NGAP (Next Generation Adaptive Propulsion).
Oba podmioty otrzymały zlecenia o wartości 3,5 mld USD każde, a prace mają zostać zrealizowane do połowy lipca 2032 roku. Co należy podkreślić, w obu przypadkach nie uruchomiono finansowania, aczkolwiek wartość może wzrosnąć w przypadku rozszerzenia prac.
W przypadku umowy z General Electric Co. mowa o kontynuacji prac w zakresie fazy inżynieryjnej połączonej z testowaniem przewidzianych technologii. Główne prace będą prowadzone w Cincinnati w stanie Ohio. Z kolei Pratt & Whitney mowa o fazie projektowej oraz budowie prototypowych silników, które przejdą niezbędne testy. Dodatkowo wykonawca ma zintegrować jednostki napędowe z innymi systemami samolotów bojowych nowego pokolenia.
Zgodnie z publicznymi informacjami, program NGAP (Next Generation Adaptive Propulsion) ma na celu opracowanie i wdrożenie do produkcji jednostki napędowej nowego pokolenia, która ma być stosowana w samolotach bojowych 6. generacji. Pierwszym z nich ma być myśliwiec, który kryje się pod kryptonimem NGAD (Next Generation Air Dominance). Zgodnie z deklaracjami, NGAP ma charakteryzować się wysoką niezawodnością, dużym resursem międzyremontowym poszczególnych elementów, niskim zużyciem paliwa oraz możliwościami energetycznymi pozwalającymi na zasilanie w energię elektryczną niezbędnych systemów pokładowych oraz pokładowe uzbrojenie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu