14 listopada Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu kolejnej umowy z Textron Aviation Inc. w sprawie kontynuacji zakupów samolotów szkolno-treningowych T-54A.
Listopadowa umowa, o wartości 277 mln USD, obejmuje dostawę 26 maszyn (dwa należące do opcji II partii seryjnej, a pozostałe stanowią III partię). W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie zakupu.
Maszyny dołączą do 24 zamówionych w ramach I transzy (dziesięć sztuk w lutym 2023 roku oraz czternaście w kwietniu 2024 roku). Spośród nich dwa pierwsze dostarczono do bazy lotniczej w Corpus Christi w stanie Teksas 18. Mieści się tam główny ośrodek szkolenia pilotów wielosilnikowych lotnictwa morskiego. Docelowo US Navy planuje zakupić 64 samolotów T-54A, które pozwolą na zastąpienie obecnie eksploatowanych T-44C Pegasus (w linii od 1977 roku). Biorąc pod uwagę fakt odnośnie już zamówionej liczby, wykonawca może spodziewać się dodatkowej umowy na IV partię seryjną.
Samoloty T-54A bazują na turbośmigłowych Beechcraft King Air 260. Będą wykorzystywane do szkolenia pilotów, którzy po zakończonym kursie trafią do jednostek lotnictwa morskiego (US Navy, USMC, USCG) eksploatujących maszyny wielosilnikowe – Boeing P-8A Poseidon, Lockheed Martin C-130, Bell/Boeing V-22, Northrop Grumman E-2D Hawkeye czy Boeing E-6B Mercury. Z tego też powodu stanowią element II fazy szkolenia pilotów, którzy wcześniej zdobywają pierwsze szlify na jednomiejscowych maszynach szkolenia podstawowego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu