13 listopada Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego z Pratt&Whitney Rzeszów w sprawie zamiaru nawiązania współpracy w zakresie obsługi silników F100-PW-229 w Polsce.
Powyższy list został podpisany przez Prezesa Zarządu WZL Nr 2 S.A. Dariusza Sokólskiego oraz Dyrektora Generalnego rzeszowskich zakładów Piotra Owsickiego. Powyższy list stanowi kontynuację działań zmierzających do większego zaangażowania krajowego przemysłu obronnego w utrzymanie wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-16C/D Jastrząb. Ze strony WZL Nr 2 S.A. główny wysiłek ma być podjęty przez warszawski oddział, który specjalizuje się w obsłudze silników odrzutowych, turbinowych i rozruchowych, a także turbinach napędowych małej mocy.
Warszawski oddział WZL Nr 2 S.A. zapoczątkował prace przy obsługach silników F100-PW-229 kilka lat temu. Początkowo personel realizował niektóre obsługi i naprawy, a w 2019 roku wyremontowano pierwszy moduł wentylatora.
Silniki F100-PW-229 stanowią jednostki napędowe wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-16C/D Jastrząb. W ciągu lat flota osiągnęła nalot ponad 100 tys. godzin. Zacieśnienie kooperacji z Pratt&Whitney Rzeszów (częścią korporacji RTX, która odpowiadała za montaż ostatecznych całej partii dla polskiego odbiorcy) ma umożliwić zwiększenie poziomu kompetencji. Co ważne, w obliczu odchodzenia od techniki rosyjskiej (w tym silników RD-33 oraz AŁ-21F3) warszawski oddział WZL Nr 2 S.A. dysponuje mocami pozwalającymi na przejęcie większej odpowiedzialności za jednostki napędowe Jastrzębi.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu