Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

Zmilitaryzowany Atego 1726 A 4x4 – premierowa na IDEX 2021

Premierowo wystawiony na salonie IDEX 2021 Mercedes-Benz Atego 1726 A 4×4 dostosowany do konwersji na ambulans. Fot. Mercedes-Benz.

Rodzina samochodów ciężarowych klasy tonażowej średniej Mercedes-Benz Atego jest oferowana od 1998 r. Oczywiście, na przestrzeni tych 23 lat samochód przeszedł liczne modernizacje – m.in. od kilku lat na rynku są dostępne modele drugiej generacji.


Obecnie koncern produkuje Atego w dwóch zasadniczych wersjach. W zakładzie w Woerth am Rhein w Niemczech budowane są egzemplarze w klasach masowych 6500÷16 000 kg, wyłącznie z silnikami zgodnymi z normą emisji spalin Euro 6. Pojazdy te otrzymują 4- i 6-cylindrowe silniki rzędowe, przy pojemności skokowej odpowiednio 5,1 i 7,7 litra, generujące moce maksymalne od 115 kW/156 KM do 220 kW/299 KM. Łącznie oferta obejmuje siedem poziomów mocy. Do przeniesienia napędu standardowo służy zautomatyzowana skrzynia biegów Mercedes PowerShift3 z opcję przejścia w razie potrzeby na ręczną zmianę przełożeń.

Druga linia Atego pochodzi z fabryki w São Bernardo do Campo w Brazylii – składane są w niej auta zgodne z normami emisji spalin Euro 3 i Euro 5. Otrzymują one 4- i 6-cylindrowe silniki rzędowe o pojemności skokowej 4,2 i 7,2 litra, pokrywające zakres mocy maksymalnych od 130 kW/177 KM do 210 kW/286 KM.
W przypadku samochodów terenowych na uwagę zasługuje specjalny program jazdy terenowej do poruszania się po bezdrożach, dopasowujący strategię zmiany biegów do stylu jazdy w powiązaniu z określeniem chwilowego zapotrzebowania na przekazywany moment obrotowy. Poza tym Mercedes-Benz Atego jest opcjonalnie dostępny z dołączanym napędem na przednie koła lub, w przypadku szczególnie wysokich wymagań trakcyjnych, ze stałym napędem na wszystkie koła.

Samochód wystawiony na IDEX 2021 to Atego 1726 A 4×4 w standardzie emisji spalin Euro 5, dostosowany do konwersji na ambulans, wykonana przez Hafilat Industry LLC z Abu Zabi. Egzemplarz ten bazuje na podwoziu produkcji brazylijskiej, o następujących zasadniczych parametrach technicznych: 6-cylindrowy silnik rzędowy OM 926 Euro 5 o pojemności 7,2 l i mocy maksymalnej 188 kW/256 KM przy 1900 obr./min, manualna, 6-biegowa skrzynia przekładniowa, dopuszczalna masa całkowita 17 100 kg, pojedyncze opony o rozmiarze 365/80R20 i napęd na wszystkie koła.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Reklama Kongsberg

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc