30 sierpnia Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. w Bydgoszczy poinformowały o zakończeniu procesu remontów, napraw, obsług i modyfikacji odrzutowych samolotów bojowych rodziny Su-22.
Ostatnią maszyną, która przechodziła prace obsługowe w Bydgoszczy był szkolno-treningowy Su-33UM3K o numerze „707”. Samolot charakteryzuje się okolicznościowym, tygrysim, malowaniem. Przebazowanie z Bydgoszczy do 12. Bazy Bezzałogowych Statków Powietrznych w Mirosławcu miało miejsce 29 sierpnia – ze względu na gruntowną modernizację 21. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie (stanowiącą przygotowanie do bazowania eskadry F-35A Husarz), Su-22 bazują obecnie w Mirosławcu.
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. prowadziły prace obsługowe przy samolotach rodziny Su-22 od początku lat 90. XX wieku. Pierwszym egzemplarzem, który przechodził prace był dwumiejscowy Su-22UM3K nr 610, który wrócił do swojej (ówczesnej) jednostki w lutym 1991 roku. Podczas wielu lat specjaliści z bydgoskich zakładów prowadzili liczne prace, które obejmowały m.in. dostosowanie systemów pokładowych do standardu NATO, wydłużenie resursów czy też wymianę powierzchni malarskich.
Obecnie, ze względu na postępujące zmiany w procesie modernizacji Sił Powietrznych, Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. prowadzą prace obsługowe przy wielozadaniowych samolotach bojowych rodziny Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon (w tym na zlecenie Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych), a także średnich samolotów transportowych C-130H Hercules. W najbliższych latach zaplanowano zapoczątkowanie prac obsługowo-modernizacyjnych przy samolotach bojowych KAI FA-50 Fighting Eagle czy F-35A Husarz.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu