28 czerwca w należących do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 S.A. w Bydgoszczy doszło do podpisania umowy z korporacją Lockheed Martin w sprawie rozszerzenia współpracy związanej z obsługą techniczną wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon.
Powyższa umowa stanowi pokłosie porozumienia o współpracy (MoU) zawartym pomiędzy PGZ S.A. oraz Lockheed Martin w styczniu 2020 roku. Podkreśla ona zaangażowanie amerykańskiej korporacji we współpracę z polskim przemysłem w celu zapewnienia krajowych zdolności obronnych i utrzymania miejsc pracy dla polskich pracowników.
- Podpisana umowa nabiera szczególnego znaczenia w świetle obchodzonego przez nas jubileuszu 75-lecia działalności zakładu. Działalność naszej firmy ewoluuje w kierunku budowy kompetencji do jak najszerszego serwisu maszyn tzw. zachodniej proweniencji, przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii w Polsce – powiedział Leszek Walczak, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A.
W ramach zawartej umowy, WZL Nr 2 S.A. będą świadczyć szereg zaawansowanych usług związanych z serwisowaniem polskiej floty F-16 w zakresie wsparcia technicznego, analiz inżynieryjnych, integracji systemów oraz pomocy technicznej w bazach lotniczych. Prace te są dowodem na rozwój kompetencji i zdolności zakładów z Bydgoszczy w obszarze obsługi technicznej F-16C/D Jastrząb, znajdujących się na wyposażeniu SZ RP.
Lockheed Martin zobowiązał się do zapewnienia, że porozumienie o współpracy ze stycznia ubiegłego roku doprowadzi do rozwoju znaczących projektów przemysłowych, które przyniosą korzyści spółkom PGZ, w tym WZL Nr 2 S.A., a także szerzej rozumianemu polskiemu przemysłowi – mówi Robert Orzyłowski, dyrektor Lockheed Martin w Polsce oraz Europie Środkowej i Wschodniej. Co ważne, rozszerzenie możliwości w zakresie obsług samolotów rodziny F-16 wpisuje się w wieloletnią strategię rozwoju WZL Nr 2 S.A.. Według władz polskiej spółki, głównym celem jest możliwość oferowania kompleksowej oferty zarówno dla Ministerstwa Obrony Narodowej oraz potencjalnych klientów eksportowych. W Europie jeszcze przez wiele lat będzie istniała liczna flota F-16 FIghtning Falcon różnych wersji. Maszyny tego typu pozyskiwane są przez kolejne państwa centralnej części Starego Kontynentu, co poszerza potencjalny rynek dla przedsiębiorstw, posiadających stosowne kompetencje w zakresie MRO (Maintenance, Repair, Overhaul).
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. systematycznie rozwijają swoje kompetencje w zakresie serwisowania samolotów znajdujących się na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP . W halach bydgoskiego zakładu prowadzone są prace m.in. przy maszynach C-130 Hercules oraz Gulfstream G550.W bieżącym roku przeprowadzono także pierwszą obsługę okresową samolotu F-16 Jastrząb po 400 godzinach spędzonych w powietrzu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
W Bydgoszczy powinna zostać przeprowadzona modernizacja naszych F-16 do wersji V, serwis słowackich, bułgarskich, to też łakomy kąsek.
Tak trzymać i konsekwentnie rozwijać kompetencje obsługowe w Polsce jako regionalne centrum dla środkowej Europy
He, he, he. Prawiczki dostaną super nowoczesnego mopa do szorowania farby. Brawo przywiślańska kolonia zachodu. Polska jest z was dumna. Taki przeszczep najlepszej technologii na świecie pamiętającej Cartera. P.S. Radar Su35 ma zasięg 400 km, a F16 aż 170 km.
Super świetnie firma się rozwija a pracownicy fizyczni jak zwykle na końcu, stawki jak w Lidlu lub troszkę więcej. Słabo jak na zaangażowanie lub odpowiedzialność. Wzl 2 wyglądają z zewnątrz pięknie.