19 lipca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz koncern Boeing podpisali drugą wieloletnią umowę dotyczącą produkcji ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F Chinook Block I, która będzie najprawdopodobniej ostatnią dotyczącą powyższej wersji.
W ramach powyższej umowy Boeing może wyprodukować do 156 śmigłowców w konfiguracji Block I. Lipcowy kontrakt uruchomił proces produkcyjny sumą 181 mln dolarów, a okres obowiązywania zakłada prac do końca 2022 roku. Konkretne zlecenia w ramach powyższego kontraktu będą ogłaszane wraz ze zbieraniem zamówień, zarówno ze strony Departamentu Obrony jak i klientów eksportowych. Same płatowce mogą być fabrycznie nowe bądź przebudowywane z używanych wiropłatów.
Wśród potencjalnych klientów na śmigłowce z powyższej partii można wymienić Hiszpanię, Niemcy oraz Izrael – w dwóch ostatnich Boeing rywalizuje o kontrakty z Lockheed Martin CH-53K King Stallion. Tylko te trzy państwa mogłyby zapewnić produkcję do 100 egzemplarzy seryjnych. Obecnie Boeing prowadzi już prace nad wersją Block II, która ma charakteryzować się lepszymi parametrami taktyczno-technicznymi oraz niższymi kosztami operacyjnymi. W ramach powyższego programu Departament Obrony zakontraktował już pierwsze maszyny przedseryjne, które trafią zarówno do US Army oraz sił specjalnych (MH-47G).
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu