Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

WFEL jedynym oferentem w projekcie Tyro

Firma WFEL jako jedyna pozostała w rywalizacji o dostawę nowych mostów dla British Army. Fot. WFEL.

22 lutego brytyjska firma WFEL została jedynym oferentem w projekcie Tyro. Jej konkurent, koncern BAE Systems, zrezygnował z udziału w postępowaniu. Projekt dotyczy pozyskania przez British Army mostów towarzyszących dwóch klas: szturmowego i ogólnego wsparcia dla Royal Engineering. Realizacja programu ma zdecydowanie zwiększyć mobilność Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Zjednoczonego Królestwa.

Zgodnie z wymaganiami, w ramach programu Tyro British Army chce pozyskać dwa różnego typu mosty szturmowe: na podwoziu gąsienicowym (Armored Vehicle Launched Bridge, AVLB) i kołowym (Wheeled Vehicle Launched Bridge, WVLB), a także most ogólnego wsparcia. Nośniki tych ostatnich mają być zdolne do przewożenia i rozstawiania mostu. Wszystkie mosty mają spełniać wymagania klasy nośności MLC 100 (90,7 tony) wobec pojazdów gąsienicowych, co zdaniem brytyjskich oficerów i urzędników Ministerstwa Obrony ma zapewnić nieograniczone wsparcie brytyjskim oddziałom pancernym i zmechanizowanym. Obecnie firma WFEL przewiduje, że negocjacje dotyczące fazy demonstracji i produkcji rozpoczną się latem 2021 r.

W projekcie Tyro WFEL występuje wspólnie z niemieckim partnerem, firmą Krauss-Maffei Wegmann. W programie mostu szturmowego (określanego mianem mostu bezpośredniego wsparcia, ang. close suport bridge) oferta obejmuje mosty rodziny Leguan. W programie mostu ogólnego wsparcia firma oferuje własny most DSB (Dry Support Bridge). Obydwa rozwiązania spełniają wymagania stawiane przez British Army, a ponadto znalazły już wielu użytkowników na różnych kontynentach. Prawdopodobnie elementy robocze mostu Leguan w wersji gąsienicowej zostałyby rozmieszczone na podwoziach obecnie używanych przez British Army nożycowych mostów Titan (na zmodyfikowanym podwoziu czołgu Challenger 2), zaś wersji kołowej i system DSB zostałyby zintegrowane z ciężarówkami Rheinmetall MAN Military Vehicles (głównie HX77), które są używane w znacznej liczbie przez Siły Zbrojne Wielkiej Brytanii.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc