11 grudnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki poinformował o zawarciu kolejnej umowy na dostawę bojowych wozów piechoty M2A4 i wozów rozpoznania artyleryjskiego M7A4.
Departament Obrony zawarł umowę nr W912CH-25-F-0096 z producentem pojazdów, koncernem BAE Systems. Kontrakt o stałej cenie ma wartość ponad 656 mln USD, przy czym nie podano, ile pojazdów ma zostać dostarczonych za tę kwotę. Zgodnie z procedurami, oferty na realizację kontraktu zbierano przez Internet i, jak nietrudno się domyślić, wpłynęła tylko jedna. Miejsce realizacji kontraktu jest określane przy zawieraniu każdego kolejnego zamówienia. Szacowany termin zakończenia prac to 30 listopada 2027 r. Podmiotem zamawiającym jest Dowództwo Kontraktów Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki z siedzibą w Detroit Arsenal w stanie Michigan. Co ciekawe, US Army testuje już udoskonaloną odmianę M2A4, czyli M2A4E1. Różni się ona od bazowej wersji doposażeniem w aktywny system ochrony pojazdu Elbit Iron Fist.
Pierwsze M2A4 Bradley trafiły do służby w 2020 r. Modernizacja do tego standardu polega m.in. na: poprawieniu świadomości sytuacyjnej załogi poprzez montaż nowych systemów optoelektronicznych i przyrządów obserwacyjnych oraz systemu zarządzania polem walki Force XXI Battle Command Bridge and Below (FBCB2), poprawie mobilności i dzielności terenowej dzięki zmianom w układzie napędowym oraz zwiększenie do 497 kW/675 KM mocy silnika. Wśród innych zmian wskazać można instalację pomocniczego agregatu prądotwórczego (APU). M7A4 to z kolei kolejna wersja wzou rozpoznania artyleryjskiego, M7 BFIST. Pierwszy wóz w tej wersji zbudowano na bazie Bradleya w wersji M2A2. Od wariantu podstawowego M7 różni się specjalistycznym wyposażeniem misji wsparcia ogniowego (MEP), które umożliwia efektywną współpracę między formacjami zmechanizowanymi z artylerią.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu