Zgodnie z przewidywaniami, oferty ostateczne złożyli obydwaj oferenci – koncern Boeing oraz firmę Glomex s.r.o., która w dotychczasowych etapach postępowania była członkiem konsorcjum z Lufthansa Technik AG. Według dokumentu Inspektoratu Uzbrojenia, czeski wykonawca nie był zaproszony do składania ofert i nie wniósł wadium.
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na zakup jednego samolotu używanego oraz dwóch fabrycznie nowych kwotę 1,270 mld złotych brutto. Oferta koncernu Boeing opiewa na kwotę 2,816 mld złotych netto, a czeskiego konkurenta na kwotę 2,161 mld złotych netto. Obie oferty spełniały SIWZ (poza wyżej wymienioną uwagą), co ciekawe obydwaj oferenci przedstawili takie same terminy dostaw samolotów oraz terminy gwarancji.
Przypomnijmy, obaj oferenci zaoferowali Inspektoratowi Uzbrojenia dostarczenie samolotów kategorii średniej tego samego typu – Boeingów 737-800 (używany) oraz wyspecjalizowanej odmiany do przewozu VIP, czyli Boeing 737 BBJ2. W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia, a więc podpisania kontraktu, Polska będzie drugim państwie w Europie, które do przewozu rządowych VIP eksploatuje samoloty rodziny Boeing 737NG.
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu