Zaloguj

Umowa na pierwsze seryjne AGM-88G AARGM-ER

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówił pierwszą partię produkcyjną pocisków AGM-88G AARGM-ER. Fot. US Navy

14 września Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z należącą do korporacji Northrop Grumman firmą Alliant Techsystems Operations LLC w sprawie zamówienia pierwszej partii wstępnej pocisków przełamania obrony przeciwlotniczej AGM-88G AARGM-ER.

Powyższa umowa to wynik zatwierdzenia dokumentacji badawczo-rozwojowej 23 sierpnia bieżącego roku. W ramach pierwszej partii wstępnej, która ma wartość 41,2 mln USD, producent dostarczy szesnaście bojowych pocisków AGM-88G AARGM-ER, sześć makiet gabarytowo-masowych, cztery zestawy diagnostyczno-analizujące dane, pakiet części zamiennych wraz z narzędziami obsługi przedstartowej. Całość dostaw ma zostać zrealizowana do marca 2024 roku, a w momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie zakupu. Taki harmonogram dostaw wpisuje się w plany lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych, które zakłada osiągnięcie wstępnej gotowości operacyjnej przez eskadrę przezbrojoną w powyższą broń w 2023 roku.

Zgodnie z planami z sierpnia bieżącego roku, w ciągu najbliższych miesięcy Departament Obrony Stanów Zjednoczonych chce zawrzeć dwie umowy na produkcję i dostawy pocisków AGM-88G AARGM-ER w partiach wstępnych. Po nich ma dojść do negocjacji umowy wieloletniej.

Początkowo nosicielami pocisków AGM-88G AARGM-ER będą samoloty przełamania obrony przeciwlotniczej Boeing E/A-18G Growler oraz wielozadaniowe Boeing F/A-18E/F Super Hornet. W kolejnych latach zaplanowano integrację z wielozadaniowymi Lockheed Martin F-35 Lightning II. Pocisk AGM-88G AARGM-ER stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie amerykańskich sił zbrojnych, potrzebujących skutecznej broni do obezwładnienia obrony przeciwlotniczej. Takie szybkie tempo prac to wynik wykorzystania doświadczeń i komponentów programu budowy i eksploatacji pocisków AGM-88E AARGM. Wśród głównych różnic obu systemów należy wymienić układ kierowania i aerodynamiczny, a także zastosowanie nowego silnika wraz z paliwem. Całość ma pozwolić na możliwość zwalczania systemów obrony przeciwlotniczej potencjalnego przeciwnika z dwukrotnie większego dystansu niż z użyciem AGM-88E AARGM.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc