9 października przedstawiciele południowokoreańskiego parlamentu poinformowali, że agencja zakupów wojskowych DAPA podjęła decyzję o wcześniejszym wycofaniu floty wielozadaniowych śmigłowców transportowych Sikorsky UH-60P Black Hawk przez KAI KUH-1 Surion.
Powyższa decyzja to wynik analiz DAPA, która w zeszłym roku rozpoczęła prace analityczne dotyczące możliwości modernizacji około 103 UH-60P Black Hawk. Zarzucenie tego projektu zwolni fundusze budżetowe, a jednocześnie umożliwi ujednolicenie floty wielozadaniowych śmigłowców transportowych eksploatowanych przez siły zbrojne Republiki Korei. Obecnie KAI realizuje produkcję około 220 KUH-1 Surion, które zastępują w linii (już wycofane) Bell UH-1 Iroquis. Zakup kolejnych 130 KUH-1 Surion może kosztować około 3 mld dolarów - co ciekawe, koreańska konstrukcja (opracowana we współpracy z przemysłem europejskim) ustępuje UH-60P. Zabiera mniejszą liczbę żołnierzy, ma mniejszy zasięg i długotrwałość lotu. Według analiz zakup kolejnych KUH-1 Surion będzie sporym wsparciem dla lokalnej gospodarki, która przeżywa kryzys związany z covid-19.
Sikorsky UH-60P Black Hawk to wersja eksportowa UH-60L opracowana na zamówienie Republiki Korei. Większość z 131 egzemplarzy została zmontowana na licencji w zakładach Korean Air Aerospace Division. Umowa na ich zakup została zawarta w 1990 roku, a dostawy zakończono w roku 2000. Według korporacji Lockheed Martin, w przypadku modernizacji, UH-60P mogłyby służyć jeszcze przez około 20 lat lub 5000 godzin spędzonych w powietrzu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu