Zaloguj
reklama Helikon-Tex

Super Galaxy w komplecie

2 sierpnia koncern Lockheed Martin dostarczył USAF ostatni egzemplarz ciężkiego samolotu transportowego C-5 Galaxy zmodernizowanego do standardu C-5M Super Galaxy. Dzięki temu maszyny będą eksploatowane do połowy wieku.

Łącznie program C-5M objął 52 spośród 128 wyprodukowanych Galaxy. Niezmodernizowane maszyny zostały wycofane z eksploatacji do września zeszłego roku. Pierwszy C-5M trafił do służby w 2009 roku. W ramach programu C-5M samoloty otrzymały nowe silniki General Electric F-138, które zastąpiły dotychczas wykorzystywane TF=39, co pozwoliło na zwiększenie ciągu, prędkości wznoszenia oraz zasięgu przy jednoczesnym ograniczeniu rozbiegu i zużycia paliwa. Dodatkowo prace objęły gruntowną modernizację awioniki pokładowej, systemu diagnostyki oraz generalnych przeglądów struktury kadłuba.

52 C-5M Super Galaxy stanowią element transportu strategicznego US Air Force. Obok nich Amerykanie wykorzystują także flotę C-17 Globemaster III. Dotychczas uszkodzenia odniósł jeden z nich – 15 marca 2018 roku maszyna lądowała bez podwozia przedniego na lotnisku w San Antonio.

(ŁP) Foto: USAF
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc