Zaloguj

Stępka pod prom dla PŻB

23 czerwca na pochylni Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyła się uroczystość położenia stępki pod pierwszy prom pasażersko-samochodowy przeznaczony dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Jednostka, o numerze stoczniowym B145-I/01, powstaje jak element długofalowej strategii odnowienia parku sprzętowego krajowych armatorów – według szacunków, w najbliższych latach będą oni potrzebować od sześciu do dziesięciu promów przeznaczonych do obsługi połączeń z zagranicą. Za budowę pierwszej odpowiada formalnie Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A..

Jednostka, według obecnych danych, ma mieć długość 202,4 i szerokość 30,8 metrów, prędkość maksymalną określono na 18 węzłów. Załoga ma składać się z 70 osób, a dodatkowo na pokładzie znajdzie się miejsce dla 400 pasażerów. Prom otrzyma napęd spalinowo-elektryczny, a paliwem będzie LNG. Statek ma zostać zwodowany w 2019 roku, a przekazanie armatorowi zaplanowano na 2020 rok.

(ŁP) Foto: Tomasz Grotnik
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Reklama Kongsberg
  • reklama Telesystem

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc