Zaloguj
reklama Helikon-Tex

Rozwój Growlerów

4 lutego koncern Boeing poinformował o przeprowadzeniu, we współpracy z US Navy, prób lotów samolotów przełamania obrony powietrznej E/A-18G Growler w konfiguracji autonomicznej.

Powyższe testy realizowano z udziałem ośrodka doświadczalnego w Patuxent River – w powietrzu znalazły się dwa E/A-18G Growler, które były sterowane przez załogę trzeciego samolotu. Całość prowadzono w czasie corocznych FLEX, łącznie wykonano cztery wyloty, w czasie których symulowano przeprowadzenie 21 misji. Pozytywne wyniki udowodniły, że załogi samolotów F/A-18E/F Super Hornet oraz E/A-18G Growler mogą współpracować z bezzałogowymi maszynami latającymi, które mogą wspierać je w realizacji zadań operacyjnych. Powyższe rozwiązanie może pozwolić na zwiększenie bezpieczeństwa załóg, które nie będą narażone na oddziaływanie systemów obrony potencjalnego przeciwnika.

Obecnie Stany Zjednoczone, a także inne państwa zachodnie, rozwijają technologię „loyal wingman”, która ma obejmować pełną współpracę maszyn załogowych i bezzałogowych. Te drugie mają dysponować możliwością sterowania z pokładów samolotów załogowych – w tym przypadku optymalnym rozwiązaniem mogą być maszyny dwumiejscowe.

(ŁP) Foto: USAF
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc