Lockheed Martin, Korea Aerospace Industries i Red 6 Aerospace ogłosiły partnerstwo, które ma zapewnić zaawansowane możliwości bezpieczeństwa w całym spektrum samolotów szkolnych i bojowych.
Partnerstwo początkowo wprowadzi platformę rzeczywistości rozszerzonej Red 6, Airborne Tactical Augmented Reality System (ATARS), do samolotów TF-50 i jego wariantów. System ten daje pilotom i operatorom naziemnym nowe możliwości widzenia i interakcji z syntetycznymi zagrożeniami w czasie rzeczywistym, w bardzo dynamicznych środowiskach.
Firma Lockheed Martin przedstawiła niedawno wariant TF-50A w odpowiedzi na zapytanie o informacje wystosowane przez Siły Powietrzne USA w lutym 2023 r. i dotyczące dwumiejscowego samolotu, który miałby zaspokoić trzy krótkoterminowe misje, w tym szkolenie taktyczne, wsparcie powietrzne w walce z przeciwnikami oraz służyć jako surogat myśliwca taktycznego. TF-50A jest skonfigurowany jako lekki myśliwiec szkolno/bojowy z dodatkowymi ulepszeniami obejmującymi radar, system walki elektronicznej, taktyczne łącze ransmisji danych i inne możliwości, aby spełnić wymagania Dowództwa Lotnictwa Bojowego (Air Combat Command).
System ATARS jest początkowo planowany dla maszyn TF-50 i jej wariantów, ale ostatecznie może być również zastosowany w operacyjnych platformach firmy Lockheed Martin, takich jak F-16, F-22 Raptor i F-35 Lightning II.
W przyszłości systemy tego typu mogą w sposób znaczący pomóc w ograniczeniu kosztów szkolenia pilotów poprzez zmniejszenie liczby wymaganych platform w powietrzu w trakcie realizowania rozbudowanych ćwiczeń.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu