14 sierpnia spółka American Rheinmetall Vehicles sfinalizowała zakup lokalnej spółki Loc Performance Products z Plymouth ze stanu Michigan.
Spółka LPP zajmuje się m.in. produkcją zespołów do pojazdów lądowych. W trzech zakładach w Michigan i jednym w St. Marys w Ohio spółka zatrudnia ok. 1000 osób. Pracownicy zajmują się spawaniem wielkogabarytowych konstrukcji. Produkcja obejmuje dostawę prefabrykowanych elementów, takich jak: opancerzone kabiny, pancerne drzwi, korpusy kadłubów i wież, elementy opancerzenia dodatkowego, włazy itd. Spółka produkuje ponadto elementy układów mechanicznych, niektóre struktury pocisków rakietowych dalekiego zasięgu, a także kompozytowe gąsienice. Ogółem LPP dysponuje ok. 18,6 ha powierzchni produkcyjnej. Tym samym American Rheinmetall Vehicles, spółka zależna Rheinmetall AG, wzmocniła swoją bazę przemysłową, co ma kluczowe znaczenie w kontekście starań o rynek amerykański. Najnowszy zakup – to już kolejna spółka wykupiona przez Rheinmetall AG lub którąś z jego spółek zależnych w ostatnich latach – kosztuje niemiecki koncern 950 mln USD. Dla porównania, sprzedaż LPP w 2026 r. ma sięgać od 650 do 820 mln USD, co wskazuje, że zakup może dość szybko się zwrócić. W podobnej perspektywie ARV ma szansę na uzyskanie dwóch niezwykle lukratywnych kontraktów. Spółka konkuruje w programie OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle), w ramach którego wybrany zostać ma następca bojowego wozu piechoty M2 Bradley i bojowego wozu rozpoznawczego M3 Bradley. Zwycięzca może liczyć na zamówienie opiewające na 4000 pojazdów o wartości 45 mld USD. W programie tym grupa oferuje zamerykanizowaną, dostosowaną do wymagań US Army, odmianę bojowego wozu piechoty KF41 Lynx. Drugim postępowaniem konkurencyjnym, o który walczy ARV, jest program CTT (Common Tactical Truck). Jego zwycięzca dostarczy US Army 40 000 samochodów ciężarowych o wartości szacowanej na 16 mld USD. Rheinmetall oferuje w tym przypadku samochody wywodzące się z linii RMMV HX.
Stephen Hedger, dyrektor generalny ARV, powiedział, że zakup ten jest częścią strategii spółki. Przykładowo w miarę postępów programu XM30, firmy biorące w nim udział (konkurentem jest General Dynamics Land Systsems wraz z partnerami biznesowymi) muszą wykazać się zdolnościami produkcyjnymi pozwalającymi na realizację tak ogromnego przedsięwzięcia. Hedger ocenia, że „LPP jest zarówno producentem sprzętu, jak i dostawcą komponentów w bardzo ważnych programach realizowanych na rzecz administracji Stanów Zjednoczonych, w których współpracuje z wszystkimi głównymi producentami pojazdów dla armii amerykańskiej”. Zakup pozwala też na uzupełnienie własnych kompetencji całej grupy Rheinmetall. Hedger podkreśla, że „Rheinmetall zawsze kupował gąsienice do czołgów i pojazdów bojowych, a ten zakup daje możliwość samodzielnej realizacji dostaw bez udziału firm zewnętrznych”. Z kolei zdolność do prowadzenia produkcji konstrukcji spawanych na szeroką skalę ma być szczególnie przydatna podczas realizacji rosnących zamówień na dostawę pojazdów opancerzonych ze strony wielu sił zbrojnych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu