Zaloguj
reklama Helikon-Tex

Prowlery zakończyły służbę

8 marca w bazie lotniczej Cherry Point odbyła się uroczystość zakończenia eksploatacji samolotów przełamania obrony powietrznej EA-6B Prowler, których ostatnią jednostką była eskadra VMAQ-2 US Marine Corps.

Marcowe wydarzenie kończy długą i owocną służbę samolotów, których pierwsze egzemplarze wprowadzono do eksploatacji w 1971 roku. Łącznie w zakładach firmy Grumman zbudowano 170 samolotów, które trafiły do US Navy oraz US Marine Corps. Po wycofaniu, w 1998 roku, samolotów EF-111 Raven były jedynymi maszynami tej klasy w amerykańskich siłach zbrojnych. Z tego też względu były intensywnie eksploatowane w czasie licznych konfliktów zbrojnych – łącznie ich globalny nalot przekroczył 250 tys. godzin. W US Navy Prowlery zostały zastąpione przez samoloty walki elektronicznej Boeing E/A-18G Growler.

USMC nie planuje obecnie zakupu nowych samolotów tej klasy. Następcami dla EA-6B Prowler mają być bezpilotowe aparaty latające MQ-21 Blackjack oraz samoloty KC-130J wyposażone w dedykowane zasobniki WRE.

(ŁP) Foto: USMC
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc