Przypomnijmy, projekt „zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. Holownik” został uruchomiony 22 grudnia 2014 roku. W przetargu uczestniczyły trzy oferty – konsorcjum Damen Shipyards Gdynia wraz ze Stocznią Marynarki Wojennej, konsorcjum Stoczni Remontowej Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia oraz stoczni Remontowa Shipbuilding. Ostatecznie zwycięstwo, jeszcze w 2016 roku, przyznano tej ostatniej co skutkowało skierowaniem skargi do Krajowej Izby Odwoławczej przez konsorcjum obu krajowych stoczni remontowych. Dwukrotnie KIO oddaliło jej pozwy, to zaś otworzyło drogę do podpisania (wartego około 200 mln złotych) kontraktu pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia oraz gdańską Remontowa Shipbuilding.
Oferta tej ostatniej była gwarantowana do 17 marca, jednak 10 marca (jak się okazało) Inspektorat Uzbrojenia unieważnił postępowanie. Według przesłanego komunikatu, powodem tego kroku jest zastosowanie artykułu 93 ust.1 pkt 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych - postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli obarczone jest nieusuwalną wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu