Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Pratt & Whitney Rzeszów oraz Lotnicza Akademia Wojskowa poszerzają możliwości edukacji w zakresie nowoczesnych silników lotniczych

Zdjęcia: Pratt & Whitney Rzeszów

Pratt & Whitney, spółka należąca do RTX (NYSE: RTX), poinformowała, że zakłady P&W w Rzeszowie podpisały  z Wojskową Akademią Lotniczą w Dęblinie list intencyjny o długoterminowej współpracy szkoleniowej w zakresie zaawansowanych silników F100 i F135, stanowiących wyłączny napęd polskich samolotów myśliwskich F-16 i F35.

Pratt & Whitney Rzeszów to wiodąca firma przemysłu lotniczego w Polsce. Swoją działalnością obejmujemy pełny cykl życia silników lotniczych od konstrukcji i rozwoju po produkcję oraz serwis. Nasza współpraca z Wojskową Akademią Lotniczą stwarza wyjątkowe warunki edukacyjne w kraju dla obecnych i przyszłych studentów tej uczelni. Wiedza o silnikach odrzutowych F100 oraz F135 pomoże kadetom lepiej zrozumieć specyfikę napędów myśliwców Polskich Sił Powietrznych oraz naszych partnerów w NATO – powiedział Piotr Owsicki, Prezes i Dyrektor Generalny zakładów Pratt & Whitney w Rzeszowie.

Pratt & Whitney Rzeszów produkuje statyczne struktury silników F100 oraz krytyczne części wirujące wykorzystywane do produkcji zarówno nowych, jak i będących w eksploatacji silników F100. Zakład produkuje także komponenty do F135 - najbardziej zaawansowanego silnika myśliwskiego, który będzie także napędzał polskie samoloty F35A.

Absolwenci Lotniczej Akademii Wojskowej to przyszła kadra wojsk, która będzie odpowiedzialna za utrzymanie i rozwój potencjału Polskich Sił Powietrznych – powiedział Gen. Bryg. Pil. dr inż. Krzysztof Cur, Rektor – Komendant Lotniczej Akademii Wojskowej.                   – Szkolenia prowadzone przez specjalistów z Pratt & Whitney Rzeszów, dadzą kadetom wiedzę z pierwszej ręki na temat silników eksploatowanych w kluczowych misjach dziś i w przyszłości.

W lipcu 2024 roku firma  Pratt & Whitney ogłosiła dostarczenie pierwszego z kolejnej transzy silników F100 do Polski w celu zwiększenia gotowości floty F-16. Z kolei w listopadzie  firma podpisała list intencyjny z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2 S.A., dotyczący  zwiększenia zdolności w zakresie  napraw i remontów (MRO) silników F100.

Jeśli Polska zdecyduje się pozyskać  myśliwce F-15EX w celu zwiększenia swoich możliwości obronnych, to silnik F100 do F-15EX jest najlepszym możliwym wyborem. Doświadczenie w użytkowaniu silnika F100 przez Polskie  Siły Powietrzne w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem Pratt & Whitney w zakresie prac remontowych i naprawczych tego modelu silnika  sprawiają, że jest to najbardziej efektywne kosztowo i najmniej ryzykowne rozwiązanie, biorąc pod uwagę utrzymanie silnika F100  i maksymalną gotowość floty silników dla myśliwców F-15EX i F-16.

Źródło: Pratt & Whitney Rzeszów.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc