8 lipca 2020 r. firma Ziegler Brandweertechniek B.V. i Agencja Logistyki i Sprzęt Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Królestwa Nidelandów (MatLogCo, Materieellogistiek Commando Land) podpisały umowę na wykonanie, dostawę i serwis pojedynczego ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego, tzw. wozu transportu wodnego (WTG) dla wojskowej straży pożarnej ‒ Brandweer Infanterie Schietkamp (ISK) Harskamp.
Testy gotowego auta rozpoczęły się w grudniu 2021 r. Jego bazę stanowi, nowa, zmilitaryzowana, trzyosiowa Tatra Phoenix. Pojazd otrzymał silnik Paccar MX-13 o mocy maksymalnej 353,3 kW/480 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2500 Nm. Kompletacja ciężarówki obejmuje długą kabinę z osłoną rurową i pojedyncze ogumienie. Za wykonanie specjalistycznej zabudowy odpowiadała holenderska spółka zależna niemieckiego Zieglera ‒ Ziegler Brandweertechniek b.v. Zabudowa obejmuje m.in.: zbiornik na wodę o pojemności 12 000 litrów, zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 500 litrów i po dwie skrytki sprzętowe z każdej strony. Autopompa pożarnicza Ziegler FPN 10-4.000 2HH napędzana jest własnym silnikiem wysokoprężnym Volvo Penta, zabudowanym w wydzielonej skrytce z tyłu. Wyposażenie uzupełniają: zderzakowe działko wodno-pianowe ALCO APF3, dwa zwijadła szybkiego natarcia HD, system dozowania środka pianotwórczego Ziegler Z-PF, mechanizm na drabiny BHP, oświetlenie robocze Ziegler Z-Vision, wysuwany masz oświetleniowy Fireco z najaśnicami LED.
W 2010 r. podobny pojazd został dostarczony do wojskowej straży pożarnej Artillerie Schiet Kamp (ASK). Bazował on na trzyosiowym podwoziu niszowej holenderskiej firmuy Ginaf, analogicznie jak w przypadku Tatry z kabiną i silnikiem DAF.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Nasi decydenci twierdzą, że nie da się przebić na rynki tzw. starej Unii. Jak widać tym ... Tym ,,Pepiczkom" z południa się to udaje. Ale i tak My Polacy jesteśmy od nich lepsi ... Pytanie w czym ? Ach wiem, w mnożeniu stanowisk kierowniczych, biurokracji i pobożności 🤣