Zaloguj

Postępy programu budowy okrętów typu Freedom

Korporacja Lockheed Martin wraz z partnerami dostarczyła US Navy jedenasty okręt typu Freedom (Minneapolis-Saint Paul), a dodatkowo w Marinette odbyła się uroczystość chrztu trzynastego przedstawiciela - przyszłego USS Marinette (LCS 25). Fot. Lockheed Martin

22 listopada korporacja Lockheed Martin poinformowała, że dwa dni wcześniej (20 listopada) w stoczni Fincantieri Marinette Marine w Marinette w stanie Wisconsin odbyła się uroczystość chrztu wielozadaniowego okrętu działań przybrzeżnych Marinette (LCS 25). Powyższe wydarzenie to kolejny, pozytywny, sygnał dotyczący programu budowy jednostek typu Freedom.

Przyszły USS Marinette (LCS 25) został zamówiony przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych w marcu 2016 roku. Jest jednym z ostatnich przedstawicieli serii - łącznie US Navy odbierze szesnaście jednostek tego typu, a Marinette jest trzynastym. Uroczystość położenia stępki odbyła się 27 marca 2019 roku, a wodowanie 31 października 2020 roku. Według planów, w przyszłym roku zaplanowano próby odbiorcze.

Obecnie w stoczni Fincantieri Marinette Marine prowadzone są prace przy pięciu ostatnich okrętach typu Freedom budowanych na zamówienie US Navy, a także prototypowej jednostce powstającej na zamówienie eksportowe – Arabia Saudyjska zakontraktowała (za pośrednictwem Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych) cztery fregaty typu Saud, które bazują na koncepcji okrętów typu Freedom.

Obok chrztu Marinette (LCS 25) ważnym wydarzeniem ostatnich dni jest odbiór przez zamawiającego przyszłego USS Minneapolis-Saint Paul (LCS 21). Podpisanie protokołów zdawczo-odbiorczych miało miejsce 18 listopada i było poprzedzone poważną awarią układu napędowego. To z kolei spowodowało znaczne opóźnienie w harmonogramie wdrożenia jednostki do służby operacyjnej (US Navy planowała oficjalną uroczystość w Duluth na wiosnę bieżącego roku). Jak wskazuje korporacja Lockheed Martin, przyszły USS Minneapolis-Saint Paul (LCS 21) jest pierwszym przedstawicielem serii, który dysponuje pełnym zakresem modyfikacji konstrukcyjnych wyniesionych z toku dotychczasowej służby okrętów. To z kolei ma pozwolić na możliwość operowania na całym globie w dowolnych warunkach. Jednocześnie wskazywany wzrost niezawodności ma umożliwić osiągnięcie docelowych wskaźników gotowości operacyjnej – jak będzie w praktyce, zobaczymy.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc