Przez pierwsze trzy tygodnie lutego specjaliści koncernu Embraer oraz lotnictwa wojskowego realizowali prace przygotowawcze do wczorajszego tego wydarzenia. 21 lutego przeprowadzono wyłącznie „suchy” kontakt, czyli podpięcie samolotu-odbiorcy bez przetaczania paliwa. Do próby, obok jednego z prototypowych KC-390, wykorzystano odrzutowy samolot myśliwski Northrop F-5M Tiger II. W najbliższych tygodniach mają zostać zrealizowane kolejne kontakty, a także przekazywanie paliwa. Dodatkowo planowane jest także testowanie pobierania paliwa w powietrzu przez wielozadaniowe śmigłowce H225M Caracal, które dysponują odpowiednim wyposażeniem.
Według obecnych planów cykl prób prototypów KC-390 ma zakończyć się pod koniec 2018 roku. Wkrótce do nich ma dołączyć trzeci egzemplarz, będący pierwszym płatowcem seryjnym – łącznie zaplanowano dla nich nalot 2000 godzin. Do tego czasu Embraer liczy na sfinalizowanie choćby części wstępnych umów eksportowych. Przypomnijmy, dotychczas deklaracje zakupu KC-390 złożyły Portugalia, Republika Czeska, Kolumbia, Chile oraz Argentyna. Dodatkowo przynajmniej pięć sztuk planuje zakupić państwowa poczta brazylijska. Poza nimi zainteresowanie konstrukcją wyrażają m.in. Peru, Szwecja, Nowa Zelandia.
(ŁP) | Foto: Siły Powietrzne Brazylii |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu