Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Polska Grupa Zbrojeniowa o powrocie MiG-29 do służby

Polska Grupa Zbrojeniowa, w związku ze znaczącym zainteresowaniem opinii publicznej tematem przywrócenia samolotów MiG-29 do służby w Siłach Powietrznych prezentuje swoje stanowisko w przedmiotowej sprawie.  

– Wznowienie lotów na samolotach MiG-29 to dobra informacja, zarówno dla polskiego przemysłu obronnego, jak i dla Sił Powietrznych. Dla spółek domeny lotniczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej to przede wszystkim możliwość kontynuacji umów serwisowych na ten typ statków powietrznych, które nadal stanowią podstawowy segment działalności – mówi Sebastian Chwałek, wiceprezes zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Jak podkreśla, to zapewni Wojskowym Zakładom Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy możliwość kontynuacji prac nad wdrażaniem nowych technologii w zakresie serwisowania samolotów F-16 i C-130 oraz umożliwi dokończenie realizacji programu modernizacji systemu IFF na tych samolotach. – Te doświadczenia będą wykorzystane w projektach modernizacji tych systemów na innych typach statków powietrznych, w tym Bezzałogowych Statkach Powietrznych, które są jednym z kluczowych projektów w Grupie PGZ – zaznacza wiceprezes Chwałek.

Samoloty MiG-29 sa eksploatowane w Polsce już niemal 30 lat, w tym czasie daly sie poznac jako niezawodny sprzet, umozliwiajacy wykonywanie wielu kategorii zadan bojowych w narodowej i sojuszniczej przestrzeni powietrznej. Fot. Miroslaw Wasielewski.

WZL Nr 2 serwisują samoloty MiG-29 w pełnym zakresie realizując prace związane z ich obsługą po 150 i 300 h lotu. Spółka wypełnia także zobowiązania  dotyczące prac wynikających z bieżącym serwisowaniem samolotów w bazach i jest także głównym dostawcą części zamiennych i komponentów niezbędnych do użytkowania samolotów. WZL Nr 4 uzupełniają ofertę w zakresie kompleksowego serwisowania silników RD-33 użytkowanych na tych samolotach, wliczając w to wykonywanie remontów głównych.

Jedno jest pewne: Polska będzie ostatnim krajem NATO, który wycofa z eksploatacji myśliwce MiG-29, co jest planowane w 2028 r. Fot. George Karavantos

Polska Grupa Zbrojeniowa wychodzi naprzeciw postępującej modernizacji Sił Powietrznych RP. – Konsekwentnie realizujemy działania konsolidacyjne związane z połączeniem Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy i Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 4 w Warszawie, które są ważnym etapem profesjonalizacji Grupy PGZ – mówi Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ S.A. odpowiedzialny z procesy konsolidacyjne i restrukturyzacyjne w Grupie PGZ. Jak podkreśla, najważniejszym celem połączenia obydwu spółek jest utrzymanie zdolności do obsługi sprzętu eksploatowanego przez Siły Zbrojne RP i rozwój nowych kompetencji w zakresie serwisu i modernizacji samolotów produkcji zachodniej. – Skupiamy się na rozwoju wspólnej oferty produktowej obydwu spółek. W rezultacie zwiększamy zdolności Grupy PGZ do świadczenia kompleksowych rozwiązań dla Sił Zbrojnych RP, na rynek cywilny oraz dla klientów zagranicznych. Oferta obejmie kompletne usługi serwisowe i modernizacyjne na remonty płatowca i silników w ramach formuły one-stop shop – dodaje Kuczmierowski. Konsolidacja ma również na celu lepsze przygotowanie podmiotów z naszej grupy do udziału Grupy PGZ w nowych projektach modernizacji technicznej w PMT na lata 2019-2035.

(PGZ)

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc