2 czerwca dowództwo lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych poinformowało o pierwszym locie wielozadaniowego samolotu bojowego Boeing F/A-18E Super Hornet z podwieszoną makietą gabarytowo-masową pocisku AGM-88G AARGM-ER.
Powyższe wydarzenie miało miejsce 1 czerwca. Maszyna wystartowała z ośrodka doświadczalnego US Navy mieszczącego się w bazie Patuxent River i wykonała manewry w powietrzu. Celem zadania było zebranie danych niezbędnych do ewaluacji oceny integracji i charakterystyk pocisku AGM-88G AARGM-ER. Według komunikatu lot zakończył się pełnym powodzeniem i jednocześnie otwiera proces prób w locie, które mają zakończyć się około 2022 roku.
Pocisk AGM-88G AARGM-ER stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie amerykańskich sił zbrojnych, potrzebujących skutecznej broni do obezwładnienia obrony przeciwlotniczej. Pierwszymi nosicielami mają być samoloty przełamania obrony przeciwlotniczej Boeing E/A-18G Growler, wielozadaniowe F/A-18E/F Super Hornet oraz Lockheed Martin F-35 Lightning II (w wersjach A i C). Według planów wstępna gotowość operacyjna ma zostać osiągnięta w 2023 roku.
Prace nad powyższym pociskiem zostały formalnie zakontraktowane w styczniu 2018 roku. AGM-88G AARGM-ER wykorzystuje komponenty opracowane dla AGM-88E AARGM (głowica naprowadzania oraz sekcja z ładunkiem bojowym). Zmiany objęły układ kierowania, a także zastosowanie nowego silnika wraz z paliwem. Według deklaracji ma dwukrotnie większy zasięg niż AGM-88E AARGM.
(Łukasz Pacholski) | Foto: US Navy |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu