Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Pierwszy czeski UH-1Y Venom na linii montażowej

Bell Textron poinformował o ponownym uruchomieniu procesu budowy śmigłowców UH-1Y Venom co jest związane z realizacją zamówienia dla Republiki Czeskiej. Co ważne, dzięki 85% unifikacji podzespołów z AH-1Z Viper nie powoduje to dodatkowych kosztów. Fot. USMC

19 lipca Bell Textron poinformował, że uruchomiono budowę pierwszego egzemplarza wielozadaniowego śmigłowca UH-1Y Venom przeznaczonego dla klienta eksportowego – Republiki Czeskiej.

Zgodnie z komunikatem, zakłady Crestview Aersopace zakończyły budowę struktury kabiny śmigłowca – montaż końcowy będzie prowadzony w zakładach firmy Bell w Amarillo w stanie Teksas. Łącznie, poprzez procedurę FMS, Republika Czeska zamówiła osiem wiropłatów tego typu. Co jest ważne i na co wskazują przedstawiciele producenta, realizacja zamówienia dla europejskiego klienta jest jednocześnie restartem linii produkcyjnej śmigłowców UH-1Y Venom – dotychczas Bell dostarczył 160 maszyn do US Marine Corps. Pomimo tego Czesi nie ponoszą dodatkowych kosztów, co ma związek z faktem, że 85% części jest wspólna z produkowanym równocześnie AH-1Z Viper (także zamówionymi przez Republikę Czeską w liczbie czterech egzemplarzy).

Obecnie, dzięki zamówieniom ze strony Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych oraz klientów eksportowych (Bahrajnu i Republiki Czeskiej) linia montażowa ma pracę przez kolejne miesiące. Bell prowadzi cały czas działania marketingowe, które mogą zaowocować kolejnymi kontraktami eksportowymi – co ważne, zaprojektowane według standardów XXI wieku śmigłowce posiadają zapas przestrzeni na ewentualne modernizacje, pozwalające na zapewnienie przewagi nad zagrożeniami jutra. Według planów, USMC ma eksploatować wiropłaty obu typów przynajmniej do lat 40.

Jednym z miejsc działań marketingowych jest także Polska. W przypadku śmigłowców UH-1Y Venom są one jedną z opcji proponowanych Polsce w ramach programu Perkoz, zakładającego zakup na potrzeby Wojska Polskiego floty wielozadaniowych wiropłatów, które zastąpiłyby część obecnie eksploatowanych Mil Mi-2 i PZL Świdnik W-3 Sokół/Anakonda.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Pierwszy czeski UH-1Y Venom na linii montażowej”

  1. Perkoz z Bella to gospodarczy obłęd, Sikorsky albo Leonardo.
    Kruk do mnie Guardian jakoś nie trafia Viper to ciekawa maszyna, szczególnie te misje powietrze-powietrze są ciekawe, oczywiście na dziś znowu 32 Kruki to taka ilość że lepiej dać sobie spokój i w ppk uzbroić śmigłowce wielozadaniowe w większej liczbie-W-3,S-70,AW-139.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc