Zaloguj
reklama Świdnik
reklama Świdnik
reklama Świdnik
reklama Świdnik

Pociski NSM do naprawy

Przeładunek pojemnika transportowo-startowego z pociskiem NSM z pojazdu załadowczego na mobilną wyrzutnię rakietową MLV. Fot. Tomasz Grotnik

6 listopada 18. Wojskowy Oddział Gospodarczy z Wejherowa poinformował o podpisaniu umowy z firmą Kongsberg Defence & Aerospace AS w sprawie naprawy dwóch kierowanych pocisków przeciwokrętowych NSM znajdujących się w uzbrojeniu Morskiej Jednostki Rakietowej 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.

Umowa ma wartość 3 mln PLN netto i została zawarta 21 października tego roku. Zgodnie z informacją, którą udzielił zamawiający, usługa mogła zostać przeprowadzona tylko przez jednego oferenta, ze względu na ochronę praw intelektualnych. Norweska  firma Kongsberg Defence & Aerospace AS jest producentem pocisków NSM (nor. Nye Sjømålsmissil). Prace naprawcze przejdą pociski o numerach 58 i 160 znajdujące się w hermetycznych pojemnikach transportowo-startowych. Zakres prac nie został upubliczniony. Wykonawca umowy nie przewiduje zlecenia zadania innym podmiotom.

Polska zakupiła znaczną partię pocisków Kongsberg NSM: w grudniu 2008 r. dwanaście sztuk, w grudniu 2010 r. kolejnych 38. W grudniu 2014 r. zamówiono jeszcze 24 pociski, co wynikało z potrzeb sformowanego drugiego dywizjonu ogniowego MJR.

W ramach zobowiązań offsetowych na terenie Wojskowych Zakładów Elektronicznych S.A. w Zielonce powstaje obecnie Centrum Produkcyjno-Serwisowe Pocisków Rakietowych NSM rozpoczynające działalność w 2021 r., które obejmie poziom I serwisowania rakiet NSM. W lipcu bieżącego roku WZE podpisały z 18.WOG umowę w sprawie serwisu pojazdów MJR, która obowiązywać będzie do końca 2022 r. (ma wartość 36 mln PLN brutto).

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

2 comments on “Pociski NSM do naprawy”

  1. Ciekawe co się mogło popsuć w nie używanym, hermetycznie zamkniętym pocisku. Może redakcja poprosi Konsberga o info? Chyba że to nie naprawa, a przegląd okresowy, połączony z wymiana np zasilania (baterii) i serią testów, co jest zrozumiałe, po paru letnim składowaniu. Ważne też jest gdzie ta "naprawa" ma być przeprowadzona, czy w nowym centrum w Zielonce czy też w zakładach Konsberga?

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc