Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

Pociski NSM do naprawy

Przeładunek pojemnika transportowo-startowego z pociskiem NSM z pojazdu załadowczego na mobilną wyrzutnię rakietową MLV. Fot. Tomasz Grotnik

6 listopada 18. Wojskowy Oddział Gospodarczy z Wejherowa poinformował o podpisaniu umowy z firmą Kongsberg Defence & Aerospace AS w sprawie naprawy dwóch kierowanych pocisków przeciwokrętowych NSM znajdujących się w uzbrojeniu Morskiej Jednostki Rakietowej 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.

Umowa ma wartość 3 mln PLN netto i została zawarta 21 października tego roku. Zgodnie z informacją, którą udzielił zamawiający, usługa mogła zostać przeprowadzona tylko przez jednego oferenta, ze względu na ochronę praw intelektualnych. Norweska  firma Kongsberg Defence & Aerospace AS jest producentem pocisków NSM (nor. Nye Sjømålsmissil). Prace naprawcze przejdą pociski o numerach 58 i 160 znajdujące się w hermetycznych pojemnikach transportowo-startowych. Zakres prac nie został upubliczniony. Wykonawca umowy nie przewiduje zlecenia zadania innym podmiotom.

Polska zakupiła znaczną partię pocisków Kongsberg NSM: w grudniu 2008 r. dwanaście sztuk, w grudniu 2010 r. kolejnych 38. W grudniu 2014 r. zamówiono jeszcze 24 pociski, co wynikało z potrzeb sformowanego drugiego dywizjonu ogniowego MJR.

W ramach zobowiązań offsetowych na terenie Wojskowych Zakładów Elektronicznych S.A. w Zielonce powstaje obecnie Centrum Produkcyjno-Serwisowe Pocisków Rakietowych NSM rozpoczynające działalność w 2021 r., które obejmie poziom I serwisowania rakiet NSM. W lipcu bieżącego roku WZE podpisały z 18.WOG umowę w sprawie serwisu pojazdów MJR, która obowiązywać będzie do końca 2022 r. (ma wartość 36 mln PLN brutto).

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 comments on “Pociski NSM do naprawy”

  1. Ciekawe co się mogło popsuć w nie używanym, hermetycznie zamkniętym pocisku. Może redakcja poprosi Konsberga o info? Chyba że to nie naprawa, a przegląd okresowy, połączony z wymiana np zasilania (baterii) i serią testów, co jest zrozumiałe, po paru letnim składowaniu. Ważne też jest gdzie ta "naprawa" ma być przeprowadzona, czy w nowym centrum w Zielonce czy też w zakładach Konsberga?

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc