reklama Helikon-Tex

PGZ poszerza swoje kompetencje w segmencie lotniczym

27 lutego 2019 roku przedstawiciele wchodzącej w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej WSK „PZL-Kalisz” S.A. oraz Pratt & Whitney Rzeszów S.A. osiągnęli porozumienie w pozostałych kluczowych kwestiach, które mają doprowadzić do podpisania przedwstępnej umowy sprzedaży Zakładów Napędów Lotniczych w Rzeszowie.

Porozumienie jest rezultatem prowadzonych od wielu miesięcy rozmów. Przejmowane przez Polską Grupę Zbrojeniową zakłady zajmują się między innymi produkcją silników i przekładni wykorzystywanych w używanych przez polskie Siły Zbrojne śmigłowcach Mi-2 i W-3 Sokół oraz samolotach M28 Bryza. Sfinalizowanie transakcji oznaczać będzie odzyskanie przez Skarb Państwa kontroli nad częścią majątku sprywatyzowanych w 2002 roku polskich zakładów lotniczych.

- Nabycie rzeszowskich Zakładów Napędów Lotniczych jest dla nas bardzo istotne ze względów strategicznych i biznesowych. Utrzymujemy zdolności do modernizacji i serwisowania w Polsce statków powietrznych wykorzystywanych przez nasze Siły Zbrojne. Zarazem wzmacniamy potencjał domeny lotniczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej i tworzymy źródło stałych przychodów w perspektywie nawet 20 lat – powiedział Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ S.A.

Bogdan Karczmarz, prezes zarządu WSK „PZL-Kalisz” S.A., bezpośredniego nabywcy zakładów w Rzeszowie, podkreślił, że transakcja pozwoli spółce rozwijać perspektywy sprzedaży usług serwisowych na rynki zagraniczne i rozszerzyć kompetencje zakładów w Kaliszu, wzmacniając efekt synergii pomiędzy obydwoma zakładami.

- Cieszę się że wykonaliśmy kolejny krok naprzód.  Zakład Napędów Lotniczych w Rzeszowie to istotny partner biznesowy dla Polskich Sił Zbrojnych, a ich sprzedaż przez PW Rzeszów związana jest z wdrażaniem strategii koncentracji naszej Spółki na produktach o zasięgu światowym -  powiedział Marek Darecki, prezes zarządu Pratt & Whitney Rzeszów S.A.

Nabycie przez stronę polską zakładów w Rzeszowie znacząco zwiększy udział w rynku i potencjał operacyjny spółek lotniczych Grupy Kapitałowej PGZ (WSK „PZL-Kalisz”, WZL-1 w Łodzi, WZL-2 w Bydgoszczy i WZL-4 w Warszawie). Pozwoli też uzyskać PGZ zdolność do zabezpieczenia potrzeb produkcyjnych Sił Zbrojnych RP w zakresie części zamiennych i serwisowania statków powietrznych użytkowanych obecnie i w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullmagnifiercrossmenulisthighlightindent-increasesort-amount-asc