Zaloguj

Okręt podwodny KRI Nanggala rozpoczął wieczny patrol [AKTUALIZACJA]

Okręt podwodny KRI Nanggala (402) został oficjalnie uznany za utracony. Akcja poszukiwawczo-ratownicza zmieni się w operację poszukiwawczą, która ma za zadanie odnalezienie wraku i ustalenie przyczyn katastrofy. Fot. US Navy

24 kwietnia władze Indonezji poinformowały o odnalezieniu szczątków pochodzących za zaginiony od 21 kwietnia konwencjonalnego okrętu podwodnego KRI Nanggala (402). Jednocześnie ogłoszono utratę jednostki oraz śmierć 53 osób znajdujących się na pokładzie. Wrak został odnaleziony 25 kwietnia.

Na zwołanej konferencji prasowej potwierdzono autentyczność znalezionych szczątków: części wyrzutni torpedowej, zestaw do smarowania peryskopów oraz dywaniki modlitewne. To z kolei utwierdza władze, że faza poszukiwawczo-ratownicza została formalnie zakończona i rozpoczyna się faza poszukiwania wraku jednostki. Według części informacji, KRI Nanggala może znajdować się na głębokości około 700 metrów, podczas gdy kadłub był w stanie wytrzymać ciśnienie panujące na głębokości około 200 metrów. W rejon akcji dotarła singapurska jednostka ratownicza MV Swift Rescue, a także amerykańskie samoloty patrolowe Boeing P-8A Poseidon. Dodatkowo w rejon akcji zmierzają także jednostki z Indii, Australii oraz Malezji – obecnie trudno określić, czy zmiana charakteru akcji nie wpłynie na powrót wymienionych jednostek do baz macierzystych.

Okręt podwodny KRI Nanggala (402) miał przeprowadzić ćwiczebne strzelanie torpedowe. 20 kwietnia w godzinach porannych czasu lokalnego załoga poprosiła o zgodę na zanurzenie na akwenie na północ od Bali. Po jej otrzymaniu okręt rozpoczął procedurę, jednak potem, w określonym w ramach ćwiczenia czasie, nie udało się nawiązać z nim łączności. Jako pierwszy w rejonie wydarzenia próby skomunikowania się podjął towarzyszący KRI Nanggala w tym szkoleniu okręt wielozadaniowy KRI Spica (934).

KRI Nanggala byłt jednostką niemieckiego typu 209/1300, znanego lokalnie jako Cakra. Zbudowała ją stocznia Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) w Kilonii. Stępkę położono w marcu 1978 roku, zaś wodowanie odbyło się 10 września 1980. Przekazanie jednostki odbiorcy nastąpiło 21 października 1981 roku. W 1989 roku zaliczył remont główny w HDW. Kolejną naprawę, tym razem połączoną z modernizacją przeszedł w Republice Korei, podczas której wymieniono większość kadłuba lekkiego, podobnie jak uzbrojenie, sonar, radar, system kierowania walką, a system napędowy zmodernizowano.

[AKTUALIZACJA] 25 kwietnia władze Indonezji poinformowały o odnalezieniu wraku okrętu. Kadłub rozpadł się na trzy części, które spoczywają na dnie na głębokości 838 metrów. Wszyscy znajdujący się na pokładzie zginęli.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 comments on “Okręt podwodny KRI Nanggala rozpoczął wieczny patrol [AKTUALIZACJA]”

  1. Szkoda załogi tego okrętu. Tutaj jest przestroga aby u nas nie bawić się w remonty naszego jedynego starego op a pozyskać fabrycznie nowe jednostki dla bezpieczeństwa ich załóg

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc