Zaloguj
reklama Świdnik
reklama Świdnik
reklama PIT-Radwar

Oblot śmigłowca Mi-171A3

Startujący prototyp Mi-171A3. Fot. Minpromtorg Rossii.

1 lipca Ministerstwo Przemysłu i Handlu Federacji Rosyjskiej zamieściło w swoich mediach społecznościowych krótkie nagranie z lecącym prototypowym śmigłowcem Mi-171A3, informując, że właśnie w tym dniu odbył się oblot tej maszyny.

Według informacji przekazanych przez rosyjskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu (tzw. Minpromtorg Rossii) pierwszy lot Mi-171A3 trwał 25 minut i przebiegł zgodnie z oczekiwaniami. W jego trakcie śmigłowiec wykonał kilka okrążeń w pobliżu lotniska, z którego wystartował. Najwyraźniej było to przyzakładowe lotnisko w podmoskiewskim Tomilino, przy Narodowym Centrum Budowy Śmigłowców im. M. L. Mila i N. I. Kamowa (NCW – Nacyonalnyj centr wiertolotostrojenija imieni M. L. Mila i N. I. Kamowa), czyli dawnej Moskiewskiej Fabryce Śmigłowców im. M. L. Mila. Śmigłowiec Mi-171A3 powstał w wyniku kontraktu między Minpromtorgiem a NCW. Matecznikiem Mi-171A3 jest Ułan Udeński Zakład Lotniczy (Ułan-Udenskij awiacyonnyj zawod, U-UAZ), produkujący śmigłowce Mi-8AMTSz (Mi-171Sz) i serii Mi-171.

Wyposażenie kabiny pilotów Mi-171A3. Fot. SkyShips (www.youtube.com/c/SkyShips)

Więcej na temat oblotu podała w swym komunikacie państwowa korporacja Rostiech. Lot trwał 25 minut z prędkością 150 km/h na wysokości 150÷300 m. W trakcie lotu śmigłowiec skręcał z przechyłem osiowym 20°. Systemy pokładowe działały poprawnie, a przebieg lotu potwierdził gotowość Mi-171A3 do rozpoczęcia wstępnych badań w locie, a następnie badań prowadzących do uzyskania certyfikatu typu.

Prototyp śmigłowca Mi-171A3 do badań NCW dostarczyło pod koniec ub.r. Wtedy też przeprowadzono formalny oblot, jednak wówczas ograniczono się wykonania podstawowych manewrów w zawisie. Mi-171A3 został zaprojektowany jako śmigłowiec zoptymalizowany do operowania w strefie przybrzeżnej, także rosyjskiej północy. W pierwszej kolejności jego użytkownikiem ma być rosyjska branża wydobywcza, która będzie wykorzystywać Mi-171A3 do przewozu pracowników na morskie platformy wydobywcze. Stąd Mi-171A3 wykonano wg wymagań bezpieczeństwa stosowanych w tej branży: kadłub Mi-171A3 i pokładowe instalacje (przede wszystkim paliwowa) odznaczają się podwyższoną wytrzymałością w przypadku przymusowego przyziemienia; kadłub ma też podwyższoną szczelność (nie ma rampy tylnej), co umożliwia długotrwałe unoszenie się na wodzie przy pomocy nadmuchiwanych awaryjnie pływaków; Mi-171A3 może wodować nawet przy falach o wysokości 5 m; system sterowania i radionawigacyjny umożliwiają automatyczne przeloty także bez naziemnego wsparcia radionawigacyjnego. Maksymalna masa startowa wynosi 13 t, liczba pasażerów 24 osoby, zasięg lotu przekracza 800 km. Zakres temperatur eksploatacyjnych zamyka się w przedziale od −50 do 50°C. Na obecnym etapie przewiduje się też powstanie wersji poszukiwawczo-ratowniczej Mi-171A3.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc