8 marca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych upublicznił informację o siedmiu kluczowych dostawcach, którzy mają dostarczyć komponenty do budowy bombowców strategicznych nowej generacji o cechach utrudnionej wykrywalności Northrop Grumman B-21. Będą to BAE Systems, Spirit Aerosystems, Orbital ATK, Rockwell Collins, GKN Aerospace, Janicki Industries oraz Pratt & Whitney. Nie podano przy tym żadnych bliższych szczegółów. Najprawdopodobniej jednak Pratt & Whitney zostanie dostawcą jednostek napędowych, które mogą być rozwinięciem silnika F135, zastosowanego do napędu wielozadaniowych samolotów myśliwskich o cechach utrudnionej wykrywalności Lockheed Martin F-35 Lightning II (PW9000), Spirit Aerosystems będzie dostawcą wielkopowierzchniowych struktur kompozytowych, Orbital ATK może być dostawcą sekcji kadłuba, BAE Systems odpowiadać za dostawę systemu walki elektronicznej, GKN Aerospace oraz Janicki Industries dostawcami struktur kompozytowych, a Rockwell Collins awioniki.
Departament Obrony Stanów Zjednoczonych powoli ujawnia także ogólny zarys nowej konstrukcji. Dotychczas, poza listą głównych kooperantów, zaprezentowano wizję artystyczną oraz oznaczenie, które wbrew obiegowym opinią nie będzie kontynuacją poprzednich (domniemany „B-3”), a czymś zupełnie nowym czyli „B-21”.
Dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych ma powstać od 80 do 100 egzemplarzy seryjnych, jednak już teraz część urzędników Departamentu Obrony zaczyna głosić potrzebę rozszerzenia produkcji do co przynajmniej 175 sztuk. W ich mniemaniu taka liczba bombowców B-21 pozwoliłaby na zachowanie pozycji mocarstwowej oraz dała możliwość oddziaływania w dowolnym punkcie świata przy każdym kryzysie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu