5 stycznia Stellwagen Group Limited poinformował o podpisaniu umowy leasingowej na cztery lekkie samoloty transportowe Airbus C295, które poprzez pośrednictwo powyższej firmy trafią do DAC Aviation International.
Powyższe cztery maszyny będą pochodzić z puli dwunastu, które Stellwagen Group Ltd. zamówił u producenta w czerwcu zeszłego roku. Leasing czwórki z nich do DAC Aviation International jest pierwszym sukcesem skierowania zamówionych C295 do przewoźników lotniczych.
Obecnie DAC Aviation International, który jest przewoźnikiem lotniczym zarejestrowanym w Kenii, posiada w swojej flocie sześć samolotów pasażerskich rodziny DHC-8-100/200/400, których średnia wieku wynosi około 24 lat, a także Cessna Grand Caravan EX i DHC-5 Buffalo. W ostatnich latach, z wykorzystaniem pary samolotów transportowych DHC-5 Buffalo, realizował loty transportowe na zlecenie Organizacji Narodów Zjednoczonych i programu World Food Program na obszarze Wschodniej i Centralnej Afryki. Dodatkowo samoloty są wykorzystywane przez inne programy pomocy humanitarnej, finansowane m.in. przez Unię Europejską. Najprawdopodobniej leasing C295 ma związek z dalszą współpracą z powyższymi organizacjami międzynarodowymi.
Airbus i program C295 podążają podobną drogą co Lockheed Martin z LM-100 Hercules. W obu przypadkach mowa o wyspecjalizowanych samolotach transportowych, które dzięki swoim rozwiązaniom technicznym mogą realizować operacje transportowe z wykorzystaniem minimalnej infrastruktury naziemnej. Powyższa koncepcja zdaje, powoli, egzamin – Airbus zdobył pierwszego klienta cywilnego w 2017 roku (Stellwagen Group Ltd.) na dwanaście C295, natomiast Lockheed Martin promujący LM-100J Super Hercules chwali się sprzedażą 25 egzemplarzy, których dostawy mają rozpocząć się w bieżącym roku.
(ŁP) | Foto: Airbus |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu