19 marca 2. Regionalna Baza Logistyczna z Warszawy poinformowała o rozstrzygnięciu i podpisaniu umowy z firmą ABP Bus & Coach Sp. z o.o. Sp.K. ze Słupska w sprawie zamówienia dużej partii autokarów, które trafią na wyposażenie Wojska Polskiego.
Powyższe postępowanie uruchomiono na początku grudnia ubiegłego roku. Łącznie dotyczyło 115 pojazdów, które miałyby być dostarczone w latach 2024-25 (w tym 69 w opcji kontraktowej). Tak duże zapotrzebowanie spowodowało, że zamawiający otrzymał cztery oferty – ostatecznie zwycięstwo przyznano firmie ABP Bus & Coach Sp. z o.o. Sp.K, która zaoferowaną cenę całkowitą 160,8 mln PLN brutto. Nie była to najtańsza oferta, jednak uzyskała przewagę w pozostałych kryteriach podlegających ocenie (okres gwarancji oraz pomieszczenie do wypoczynku dla drugiego kierowcy). Umowa została podpisana 29 lutego. Dostawa wozów z gwarantowanej partii tegorocznej (22 wozów) jest zaplanowana do końca listopada, a w 2025 roku (24) również do końca listopada. Opcje kontraktowe mogą zostać uruchomione w terminie do 30 dni od podpisania umowy (partia w 2024 roku) bądź do końca stycznia 2025 roku.
Zwycięski podmiot, zgodnie z upublicznionymi informacjami, jest przedstawicielem koncernu Iveco – będzie to najprawdopodobniej kolejny typ autokarów w strukturach Wojska Polskiego. W ostatnich latach zakupy obejmowały pojazdy różnych marek.
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, autokary mają dysponować 41 miejscami siedzącymi dla pasażerów (+ fotel pilota oraz kierowcy), a pojemność bagażnika (bez przestrzeni nad głowami) określono na 3 metry sześcienne (minimum). Pojazdy muszą być wyposażone w silnik wysokoprężny o mocy minimum 210 kW spełniający normę emisji spalin Euro 6 (lub Euro VI), połączony z ręcznie sterowaną lub zautomatyzowaną lub automatyczną skrzynią biegów o minimum 6 przełożeniach do przodu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
i następny koszmar logistyków , takiego wysypu różnego rodzaju typów i marek to nie było nigdy , za moich czasów osobówki to wołga , polonez i fiat 125 to też był problem logistyczny z częściami a teraz , współczuję a gama kolorów ford szary z dodatkami niklowymi i jak go ukryć paranoja