Grupa przemysłowa Rheinmetall AG poinformowała o zawarciu 31 maja 2023 r. umowy z Agencję ds. Zaopatrywania Sił Zbrojnych (Forsvarsmateriell, FMA) dotyczącej dostawy niemal 300 zmilitaryzowanych ciężarówek RMMV TG3 MIL 8×8 o wartości ponad 150 milionów EUR. Podpisali ją w Oslo Gro Jeare, dyrektor FMA, i Michael Wittlinger, prezes zarządu Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (RMMV). Dostawy pojazdów rozpoczną się pod koniec 2026 r.
Pod względem wolumenu jest to jak dotąd największy pojedynczy kontrakt w ramach umowy ramowej zawartej między Rheinmetall AG, Norwegią i Szwecją w 2014 r. Pakiet przeznaczony dla Sił Zbrojnych Królestwa Norwegii obejmuje kilka wariantów pojazdów, w tym z hakowym systemem załadowczym (w tym z żurawiam) oraz przyczepy i platformy. Głównym celem zakupu samochodów jest zwiększenie zdolności transportowych i operacyjnych norweskiego wojska. Ostatnie zamówienie stanowi mniej niż połowę niezbędnych pojazdów logistycznych objętych umową ramową, co oznacza, że prawdopodobne są kolejne zamówienia ze strony Norwegii i innych krajów skandynawskich.
Michael Wittlinger deklaruje „Postrzegamy to kolejne zamówienie jako wyraźny dowód profesjonalnej i partnerskiej współpracy w ostatnich latach oraz konkurencyjnej wydajności naszych produktów. Uważamy, że fakt, że coraz więcej sił zbrojnych NATO wybiera nasze pojazdy TG i HX, stanowi ważny krok w kierunku większej interoperacyjności i odporności. Bardzo poważnie traktujemy naszą odpowiedzialność za dostarczanie najlepszych możliwych systemów”.
Korzenie projektu sięgają 2008 r., kiedy to norwescy wojskowi sporządzili wymagania do nowych wojskowych pojazdów logistycznych. Dopiero jednak 31 marca 2014 r. FMA i jej odpowiedniczka w Szwecji FMV, zawarły umowę ramową z RMMV na dostawę wojskowych pojazdów logistycznych, która bazowo obowiązuje do 2026 r. Wiąże się z nią dodatkowa umowa obejmująca długoterminowe wsparcie serwisowe ze strony RMMV.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu