Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

Marketingowa ofensywa konsorcjum Eurofighter w Szwajcarii

W ramach propozycji, Szwajcaria może otrzymać linię montażu ostatecznego samolotów Eurofighter. Fot. Airbus

9 grudnia, w czasie internetowej konferencji prasowej przedstawicieli koncernu Airbus, zaprezentowano część propozycji konsorcjum Eurofighter GmbH złożonej Szwajcarii w ramach postępowania przetargowego na następców obecnie eksploatowanych samolotów bojowych.


Zgodnie z upublicznionymi informacjami, konsorcjum zaoferowało Szwajcarom możliwość samodzielnego montażu wszystkich zamówionych maszyn (do 40 sztuk). Ich konfiguracja ma być taka sama jak egzemplarze zakontraktowane w bieżącym roku przez Luftwaffe – stacja radiolokacyna z anteną AESA, konforemne zbiorniki paliwa dodatkowego, nowe możliwości układu samoobrony i walki elektronicznej (zgodne z koncepcją cyfrowego stealth promowanego przez konsorcjum Eurofighter).

Poza Eurofighter GmbH, ostateczne oferty w szwajcarskim przetargu złożyły także Dassault (Rafale), Lockheed Martin (F-35A Lightning II) oraz Boeing (F/A-18E/F Super Hornet). Wyniki powyższego postępowania będą bardzo ważne, gdyż jest to jedna z rzadkich okazji bezpośredniego pojedynku pomiędzy Eurofighterem oraz F-35A Lightning II. Obecnie tego typu sytuacja ma miejsce także w Finlandii.


Obok Szwajcarii innymi kierunkami ekspansji marketingowej Eurofighter są także inne państwa europejskie. Można tu wymienić właśnie Finlandię, a także Hiszpanię. W przypadku tego drugiego państwa mowa o programie Halcon, który zakłada zakup 20 wielozadaniowych samolotów bojowych w celu zastąpienia obecnie eksploatowanych F/A-18A/B Hornet stacjonujących na Wyspach Kanaryjskich. Oferta Eurofightera obejmuje, podobnie jak w Szwajcarii, najnowszą konfigurację samolotu zamówioną w bieżącym roku przez Republikę Federalną Niemiec.

Obecnie wielozadaniowe samoloty bojowe Eurofighter są jednymi z najpopularniejszych maszyn w Europie. Zostały zamówione w liczbie ponad 600 egzemplarzy i są eksploatowane przez Austrię, Wielką Brytanię, Hiszpanię, Włochy, Republikę Federalną Niemiec. Dodatkowo trafiły także na Bliski Wschód, gdzie służą w Arabii Saudyjskiej, Omanie, Kuwejcie, Katarze. Nadal są oferowane na różnorodnych rynkach - wśród nich można wymienić Kolumbię, Indonezję, państwa europejskie.


reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc