Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Lockheed Martin finalizuje pierwsze dwa projekty offsetowe w Polsce

Fot. Lockheed Martin

Lockheed Martin i polskie spółki zbrojeniowe niedawno skompletowali wymagania offsetowe dla dwóch pierwszych projektów wchodzących w skład I etapu Umowy Offsetowej Programu Wisła podpisanej ze Skarbem Państwa RP.

W ramach umowy Lockheed Martin prowadzi wspólnie z pięcioma spółkami należącymi do Polskiej Grupy Zbrojeniowej łącznie 15 projektów. Dwa projekty zrealizowane wspólnie z PGZ i jej spółką zależną, Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 2 S.A. (WZL-2), zapewniają polskiemu przemysłowi kluczowe możliwości szkolenia i utrzymania zdolności konserwacji.

Pierwszy projekt zrealizowany z PGZ obejmuje dostarczenie zdolności symulacyjnych i powiązany z nimi sprzęt do wykorzystania w przyszłym laboratorium Hardware in the Loop (HWIL) wraz z pakietem szkolenia. Projekt WZL-2 daje możliwość obsługi technicznej komponentów polskiej floty odrzutowców F-16 odpowiedzialnych za temperaturę powietrza w kabinach. Projekt obejmował opracowanie dokumentacji i materiałów szkoleniowych, produkcję oraz zakup specjalnego sprzętu, oprzyrządowania i części zamiennych oraz zapewnienie szkoleń i wsparcia WZL-2.

„Jestem dumna z naszego partnerstwa z polskim przemysłem. Oba projekty zrealizowaliśmy przed terminem, zapewniając Polsce kluczowe możliwości operacyjne” – powiedziała Brenda Davidson, wiceprezeska ds. programów PAC-3, Lockheed Martin Missiles and Fire Control. „Cieszę się na możliwość realizacji kolejnych projektów ze spółkami PGZ”.

„Potencjał, który powstaje w Polsce w wyniku realizacji przez Lockheed Martin zobowiązań offsetowych, stanowi istotną wartość dodaną dla Sił Zbrojnych RP. W naszym interesie jest budowanie zdolności technologicznych polskiego przemysłu obronnego. Będą one wspierać nas w zakresie zabezpieczenia eksploatacji sprzętu wojskowego, a w konsekwencji zapewnienie wysokich wskaźników gotowości operacyjnej. To także przekłada się na wzmocnienie potencjału badawczo-rozwojowego państwowych firm tak, aby były w stanie odpowiadać na potrzeby Sił Zbrojnych RP” – powiedział płk Robert Frommholz, Zastępca Szefa Agencji Uzbrojenia, dyrektor Biura ds. Umów Offsetowych Ministerstwa Obrony Narodowej.

„Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami z Lockheed Martin, aby budować owocne partnerstwo przy wielu wspólnych projektach, w tym w pierwszej fazie zakupu systemu GBAD Wisła” – powiedział Sebastian Chwałek, Prezes Zarządu PGZ. „Know-how i wiedza, które wynikają ze współpracy i inicjatyw offsetowych już teraz zwiększają nasze możliwości w obszarach rozwiązań lotniczych i projektów obrony powietrznej, co zaprocentuje w przyszłych projektach”.

Lockheed Martin od ponad 20 lat jest zaufanym partnerem polskiej obronności, przemysłu i gospodarki. W ciągu ostatnich 10 lat firma zainwestowała w Polsce 1,8 mld dolarów. Obecnie jej działalność w kraju zapewnia 6 700 zaawansowanych miejsc pracy w Polsce, z czego 1 700 w PZL Mielec – należącej do Lockheed Martin firmie produkującej samoloty i jednym z przodujących polskich eksporterów sprzętu obronnego.

W 1997 roku Lockheed Martin otworzył swoje biuro w centrum Warszawy i współpracuje z polskim Ministerstwem Obrony Narodowej w zakresie różnych programów obronnych i bezpieczeństwa, w tym przy Air Sovereignty Operation Centres (ASOC), odrzutowcach F-16, zaawansowanych zasobnikach celowniczych Sniper, samolotach C-130E Hercules i M-28, śmigłowcach Black Hawk i systemie Aegis Ashore.

Pocisk PAC-3 MSE od Lockheed Martin jest kluczowym elementem przyszłej obrony przeciwrakietowej Polski, a amunicja precyzyjna i systemy szkoleniowe zapewniają kluczowe zdolności polskim siłom obronnym.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 comments on “Lockheed Martin finalizuje pierwsze dwa projekty offsetowe w Polsce”

  1. "Projekt WZL-2 daje możliwość obsługi technicznej komponentów F-16 odpowiedzialnych za temperaturę powietrza w kabinach." - i to ja rozumiem!! Po 20 latach uzywania F16 nasze zaklady maja robota myjacego skrzydla F16 i moga wymieniac czujniki temp. w kabinie pilota! Coz za wymiana technologiczna! Jestem w szoku.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc