22 sierpnia PGZ Stocznia Wojenna poinformowała o podpisaniu umowy z Komendą Portu Wojennego Świnoujście w sprawie realizacji prac stoczniowych na dwóch kolejnych trałowcach bazowych projektu 207.
Jak wskazuje komunikat stoczni, ORP Drużno (641) przejdzie naprawę średnią oraz dokową, a ORP Wigry (644) naprawę główną i dokową. Jest to kolejna para jednostek powyższego projektu, które trafią do gdyńskiej stoczni.
Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP – powiedział Marcin Ryngwelski, Prezes PGZ Stoczni Wojennej. Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.
W przypadku ORP Drużno (641), który jest częścią stacjonującego w Świnoujściu 12. Dywizjonu Trałowców, umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207 w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni wykorzystany zostanie również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.
Zakres prac na ORP Wigry (644), stanowiącego część gdyńskiego 13. Dywizjonu Trałowców, jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację polegająca na wymianie silników głównych wraz z przekładniami. Wymieniona zostanie także cała elektrownia okrętowa włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową. Naprawione zostaną systemy broni podwodnej, a jednostka wyposażona zostanie w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności.
W przypadku ORP Wigry to kolejny etap modyfikacji jednostek, które obejmują wymianę układu napędowego. Tego typu proces przeszedł już ORP Drużno (powrócił do służby w styczniu 2019 roku). Jak wskazują doświadczenia, wymiana radzieckich silników na jednostki napędowe MTU umożliwia zwiększenie niezawodności okrętów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu