31 maja Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy (z należącą do korporacji Lockheed Martin) firmą Sikorsky Aircraft Corp. w sprawie wykorzystania opcji na zwiększenie liczby śmigłowców CH-53K King Stallion zamówionych w ramach 6. partii wstępnej.
Majowa umowa obejmuje dwa wiropłaty, które będą kosztować 185,7 mln USD. Para maszyn ma zostać dostarczona do końca 2025 roku i jak już wspomniano jest elementem 6. partii produkcyjnej, która jednocześnie jest ostatnią z tzw. serii wstępnych. Jest to kolejne rozszerzenie bazowej umowy, gdyż 31 stycznia br. Departament Obrony zamówił dziesięć innych CH-53K King Stallion – łącznie producent ma już zakontraktowanych 37 sztuk, w tym pierwsze dla jedynego (dotychczas) klienta eksportowego, Izraela.
Rozwijane na potrzeby Korpusu Piechoty Stanów Zjednoczonych śmigłowce Lockheed Martin CH-53K King Stallion mają zastąpić w linii obecnie eksploatowane CH-53E Super Stallion. Dodatkowo są oferowane na eksport – dotychczas jedynie Izrael podpisał umowę na zakup, w celu zastąpienia obecnie używanych CH-53Y Yas’ur. Drugim celem marketingowym była Republika Federalna Niemiec, jednak rząd tego kraju zdecydował się na wybór konkurencyjnych Boeing CH-47F Chinook.
W kwietniu pierwsza eskadra CH-53K King Stallion osiągnęła wstępną gotowość operacyjną, co ma umożliwić przygotowanie kontyngentu do tury operacyjnej na pokładzie śmigłowcowca desantowego w przyszłym roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu